Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych sieci Play (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 6% r/r do 16,09 mln w I kw. 2022 r., podała spółka P4 – operator sieci. Wskaźnik EBITDAaL wyniósł 838 mln zł.
„W I kwartale Play umocnił swoją pozycję lidera na rynku usług mobilnych, zwiększając liczbę klientów usług mobilnych o 6% r/r i przekraczając historyczny kamień milowy 16 mln klientów (bez M2M). Baza abonentów usług dla domu znacząco wzrosła o 81% r/r do 293 000. Przełożyło się to na wzrost przychodów z usług mobilnych o 5,5%. Zakończenie procesu przejęcia UPC otwiera drogę do zaoferowania klientom w Polsce wyższej jakości i wartości dzięki połączeniu najlepszych w swojej klasie usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych” – czytamy w komunikacie.
Spółka odnotowała wzrost przychodów z usług mobilnych (+5,5% r/r) do 1,05 mld zł, przy całkowitych przychodach ogółem na poziomie 1,77 mld zł.
„Wyniki pierwszego kwartału udowodniły, że zespół Play wykazuje się wyjątkowymi umiejętnościami i zaangażowaniem, aby pozostać blisko naszych klientów i rozwijać nasz biznes. Zaowocowało to dalszym wzrostem bazy abonentów usług mobilnych i domowych oraz przekroczeniem progu 16 milionów klientów. Kontynuowaliśmy również, w niespotykanym dotąd tempie, rozbudowę naszej nowoczesnej infrastruktury, aby jeszcze bardziej podnieść jakość naszej sieci zarówno w domu jak i poza nim. Jestem również niezmiernie dumny z postawy zespołu Play solidaryzującego się z obywatelami Ukrainy. Po 7 godzinach od rozpoczęcia wojny, uruchomiliśmy wsparcie na wielu poziomach. Bazując na silnych fundamentach i przejęciu UPC Polska, realizujemy nasze ambicje stworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów i rozwoju społeczeństwa i cyfrowej gospodarki” – skomentował prezes Jean-Marc Harion, cytowany w komunikacie.
Play jest czołowym operatorem telefonii komórkowej w Polsce.
Źródło: ISBnews