Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) miały 4,2 mln pasażerów w 2021 r., podał przewoźnik. Biorąc pod uwagę utrudnienia związane z pandemią, LOT pozytywnie ocenia wyniki operacyjne za ubiegły rok: regularność operacji wyniosła 99,7%, a punktualność wzrosła do 86%.
„Z powodu kolejnych wariantów koronawirusa oraz niepewności podróżowania rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w ubiegłym roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci. LOT jednak wykorzystał ten czas na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych – dzięki współpracy z biurami podróży zrealizowaliśmy czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020. W segmencie przewozów towarowych LOT uplasował się na pozycji lidera na rynku polskim, przewożąc niemal dwukrotnie więcej cargo niż w roku 2020. Narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54 000 operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów, pokonując w tym czasie 80 mln km” – czytamy w komunikacie.
O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku (JFK i EWR) i do Chicago liczba gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka – Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami, wymienia LOT.
Przewoźnik przypomina, że 2021 r. to również czas wprowadzenia kolejnych udogodnień: podróżującym Boeingami 737 oddano do dyspozycji bezprzewodowy system rozrywki pokładowej, nową ofertę posiłków dla pasażerów klasy ekonomicznej, a dzięki nowej odsłonie strony lot.com zakup biletu czy zamówienie usług dodatkowych jest szybsze i wygodniejsze.
„Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy – w przewozach wakacyjnych i cargo. Dziękuję naszym gościom za każdą podróż na naszych pokładach, a partnerom biznesowym za zaufanie i współpracę” – powiedział członek zarządu ds. handlowych Michał Fijoł, cytowany w komunikacie.
„Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7%, a punktualność wzrosła do 86%, co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT-u. Dzięki współpracy udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Jestem przekonany, że obecny rok będzie jeszcze lepszy” – dodał członek zarządu ds. operacyjnych Maciej Wilk.
Polskie Linie Lotnicze LOT to przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i na Sri Lance. Obecny na niebie od 1929 roku polski przewoźnik jest 12. najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jednocześnie jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Jedynym udziałowcem PLL LOT jest Polska Grupa Lotnicza.
Źródło: ISBnews