Pointpack odnotował 1,11 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2022 r. wobec 1,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,37 mln zł wobec 1,63 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,24 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 10,68 mln zł rok wcześniej.
„W pierwszym kwartale 2022 roku spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w kwocie 12 237,5 tys. zł oraz wypracowała zysk netto w kwocie 1 107,2 tys. zł i wskaźnik EBITDA wynoszący 1 550,4 tys. zł. Osiągnęła również dodatnie przepływy finansowe w kwocie 214,8 tys. zł. Pierwszy kwartał 2022 roku stał pod znakiem wzrostu napięcia międzynarodowego, wybuchu wojny w Ukrainie oraz ich efektów makroekonomicznych. W ocenie zarządu sytuacja ta nie miała jak dotąd istotnego wpływu na wpływu na działalność Pointpack. Nie zaobserwowaliśmy spadku zainteresowania partnerów usługami Pointpack, jak też spadku wolumenów świadczonych usług mogącego wynikać z ograniczania zakupów online” – napisał prezes Marek Piosik w liście do akcjonariuszy.
„Spółka w raportowanym okresie koncentrowała się na pozyskiwaniu i wdrożeniu usług dla kolejnych partnerów, jak również nad pracami nad podniesieniem jakości i dalszym rozszerzeniem zakresu usług świadczonych w sieci punktów Pointpack. W krótkim okresie prace z tym związane obniżają raportowane zyski, jednak w naszej ocenie przysłużą się one do długoterminowego wzrostu” – dodał prezes.
Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews