W styczniu PragmaGO informowała o rekordowym 1 mld PLN obrotu (56% wzrostu r/r), którym Spółka zamknęła 2021 rok. PragmaGO utrzymuje tę dynamikę – dokładnie taki sam wzrost procentowy nastąpił w marcu – spółka wygenerowała 129 mln PLN obrotu (w stosunku do 82 mln PLN w marcu 2021 r.). Wynik dla całego 1Q 2022 również utrzymuje się w podobnej dynamice i wynosi 58% r/r (332 mln PLN w stosunku do 211 mln PLN w 1Q 2022).
Za wzrostem obrotów stoi rosnąca liczba klientów i sfinansowanych faktur. W marcu 2022 PragmaGO sfinansowała 15 750 faktur dla 3 192 klientów (+142% r/r). Równy i stabilny rozwój biznesu to potwierdzenie skuteczności działań wynikających z założeń strategicznych.
„Jesteśmy dokładnie tam, gdzie nasi klienci – korzystamy ze zróżnicowanych kanałów dystrybucji, wpisując się w koncepcję embedded finance. Dywersyfikujemy ofertę produktów cyfrowych, odpowiadając na preferencje firm z różnych branż. PragmaGO to nie tylko faktoring, ale też produkty pożyczkowe, które generują jeszcze wyższą dynamikę wzrostu niż średnia biznesu. Wygrywamy tym na rynku – podczas gdy my odnotowujemy wzrosty, finansowanie bankowe dla MŚP spada. Firmy potrzebują prostych procesów i szybkiej reakcji na ich potrzeby” – wspomina Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.
Żeby obsłużyć dynamiczny wzrost biznesu, w marcu inwestor strategiczny PragmaGO (Enterprise Investors) dokapitalizował Spółkę kwotą 20 mln PLN. W efekcie PragmaGO uzyskała wyróżniający się na tle konkurentów kapitał własny na poziomie 90 mln PLN, co oznacza stabilizację źródeł finansowania, możliwość 1,5-krotnego zwiększenia skali biznesu oraz osiągnięcie 0,5 mld PLN portfela bez kolejnych dokapitalizowań.
Źródło: Spółka