Protektor odnotował 0,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 1,25 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,78 mln zł wobec 2,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 27,49 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 25,35 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2022 roku grupa kapitałowa Protektor uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 27,5 mln zł, co przekłada się na wynik wyższy o 2,1 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku (+8,4% r/r). Przychody ze sprzedaży poszczególnych spółek kształtowały się następująco: Grupa Abeba: 21,5 mln zł (-0,6 mln zł r/r), Protektor: 6 mln zł (+2,7 mln zł r/r). W stosunku do danych porównywalnych (z wyłączeniem spółki Terri-Pa) grupa wygenerowała w I kwartale 2022 roku przychody wyższe o 3,3 mln zł r/r (+13,4% r/r” – czytamy w raporcie.
Obecnie grupa posiada w swoim portfelu trzy marki własne, tj. Abeba, Protektor, a także marka Grom, która została wydzielona z marki Protektor.
Sprzedaż produktów pod marką własną Abeba jest głównym źródłem przychodów ze sprzedaży dla Grupy Protektor. W I kwartale 2022 roku sprzedaż obuwia, masek i pozostałych akcesoriów tej marki wyniosła łącznie 22,6 mln zł, co przekłada się na wynik wyższy o 1,9 mln zł w porównaniu do I kwartału 2021 roku (+9,1% r/r). Marka Abeba stanowiła 82,6% łącznych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i towarów w grupie, podkreślono.
Sprzedaż marki własnej Protektor w omawianym okresie kształtowała się na poziomie 1,4 mln zł, co daje wynik wyższy o 0,1 mln zł vs I kwartał 2021 rok (+10,7% r/r). Udział marki Protektor w łącznych przychodach ze sprzedaży produktów i towarów grupy wyniósł 5,2%. Marka Grom w I kwartale 2022 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 3,3 mln zł (+93,7% r/r). Wygenerowana sprzedaż była wyższa o 1,6 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, a jej udział w łącznych przychodach ze sprzedaży obuwia, masek i pozostałych akcesoriów grupy wyniósł 12,2%, wymieniono także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 0,64 mln zł wobec 1,03 mln zł zysku rok wcześniej.
Protektor jest jednym z największych w Europie producentów i dystrybutorów obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego o wysokiej klasie bezpieczeństwa. Prowadzi działalność za pośrednictwem trzech zakładów produkujących obuwie: jednego w Polsce oraz dwóch w Mołdawii. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews