Grupa Muszkieterów, obejmująca sklepy Intermarché i Bricomarché, wypracowała blisko 8,9 mld zł sprzedaży w 2021 r., o ponad 13% więcej niż rok wcześniej, podała firma. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie ponad 5,5 mld zł, natomiast sieć Bricomarché osiągnęła ponad 3,3 mld zł obrotów.
„Mimo trudności, którym kolejny rok z rzędu musieliśmy stawiać czoła, 2021 rok był dla Grupy Muszkieterów okresem przełomowym w kontekście rozwoju. Stał pod znakiem silnej dynamiki wzrostu obrotów oraz stałego wzmacniania naszej konkurencyjności. Obroty Grupy osiągnęły rekordowy poziom prawie 9 mld zł, co czyni nas jednym z głównych graczy na polskim rynku” – powiedział dyrektor generalny Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Wyniki sprzedaży supermarketów spożywczych spod szyldu Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły łącznie ponad 5,5 mld zł. W 2021 roku z powodzeniem zakończono również proces restrukturyzacji sieci. Na przestrzeni roku otwarto 5 sklepów Intermarché oraz uruchomiono 7 placówek w nowym koncepcie Power, dzięki któremu klienci mają dostęp do lepszej oferty produktowej. Ponadto, usługa e-commerce Drive, umożliwiająca odbiór zakupów zamówionych online o dowolnej porze, pojawiła się w 5 kolejnych miejscowościach, wymieniono.
Natomiast obroty sieci Bricomarché osiągnęły w 2021 roku poziom ponad 3,3 mld zł i znacznie przekroczyły zakładany pierwotnie próg, podkreślono. Grupa Muszkieterów kontynuuje dynamiczny rozwój szyldu – w ubiegłym roku zrekrutowano 12 przedsiębiorców. 2021 rok był dla sieci Bricomarché czasem intensywnych prac w obszarze e-commerce. Bricomaty, czyli specjalne maszyny do odbioru zamówień online, pojawiły się w 20 kolejnych lokalizacjach. Wprowadzono również kartę lojalnościową dla klientów oraz udostępniono im dedykowaną aplikację mobilną.
„Rok 2021 zamknęliśmy z bardzo solidnymi wynikami. Cieszy nas zakończony z powodzeniem proces restrukturyzacji sieci Intermarché i jej bardzo mocna dynamika like-for-like, jedna z lepszych na rynku, jak również znaczne przekroczenie zakładanego progu obrotów sieci Bricomarché. W roku 2022 chcemy nie tylko sfinalizować rozpoczęte projekty, ale również nakreślić długofalowe plany na kolejne 5 lat naszej działalności” – powiedział Dherment.
Priorytety grupy na najbliższe miesiące to przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza optymalizacja kosztów dystrybucji, dzięki której Muszkieterowie umacniają swoją pozycję wśród liderów cenowych na rynku, udoskonalenie konceptów handlowych i modelów ekonomicznych, dalszy rozwój kanału e-commerce oraz stałe ulepszanie rozwiązań i narzędzi w tym obszarze.
„Takich wyników rocznych nie udałoby się nam uzyskać bez zaangażowania i talentu wszystkich przedsiębiorców tworzących dziś Grupę Muszkieterów, jak również pracowników naszych spółek centralnych. Obroty, realizowane cele i zadowolenie klientów pokazują, że nasz unikalny model współpracy działa i przynosi efekty. Naszą główną wartością jest 'niezależność we współzależności’, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, ale współtworzą również całą organizację. Na horyzoncie naszej grupy pojawia się podwójny symboliczny próg 400 sklepów oraz 10 mld obrotów” – podsumował dyrektor.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews