Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w maju 2023 r. przez Grupę VRG wyniosły 123,7 mln zł i były wyższe o 2,2% r/r, podała spółka. W okresie styczeń-maj 2023 r. przychody wzrosły o 5,4% r/r do 499,3 mln zł.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym wyniosły w maju 59,5 mln zł i były niższe o 10,9% r/r, podano w komunikacie.
Jak skomentował prezes Grupy VRG Janusz Płocica, segment odzieżowy pozostawał pod presją zmniejszonego w porównaniu do roku ubiegłego popytu i mniejszego ruchu klientów w sieci stacjonarnej i internetowej.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W. Kruk) wyniosły 64,2 mln zł i były wyższe o 18,2% r/r.
„Na wysoki wynik sprzedaży W.Kruk miało wpływ przede wszystkim dobre przygotowanie oferty produktowej i działania marketingowe wykorzystujące wzmożony popyt związany z wiosennymi spotkaniami i imprezami okolicznościowymi, w tym z Dniem Matki ” – skomentował prezes Grupy VRG Janusz Płocica, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż online grupy spadła o 23,5% r/r do 10,7 mln zł.
Marki odzieżowe odnotowały rekordowy wynik w tym roku, bardzo wysoka baza 2022 roku zaowocowała relatywnie niską dynamiką wzrostu, podano także.
„Maj 2023 potwierdza oczekiwania dotyczące kształtowania się popytu klientów: wobec presji inflacyjnej dobrze radzą sobie marki premium i dobra luksusowe, czego dowodzą dobre wyniki W.Kruk i Deni Cler” – dodał Płocica.
Marża Grupy w maju 2023 r. wyniosła 56,5% wobec 57,5% rok wcześniej. Po pięciu miesiącach br. marża Grupy wyniosła 52,1%.
W maju 2023 roku marki grupy VRG operowały na 52,1 tys. m2 powierzchni handlowej (o 0,7% mniejszej niż rok wcześniej).
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł. Spółka wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews