Sprzedaż like-for-like (LfL) sieci Intermarché wzrosła o prawie 16% w I poł. 2023 r., zaś obroty Bricomarché wzrosły o 2,6%, podała Grupa Muszkieterów.
„Pierwsza połowa bieżącego roku, mimo wielu wyzwań dla przedsiębiorców takich jak ciągła presja kosztowa, inflacja, konieczność ponoszenia większych nakładów na inwestycje i spadający popyt w budownictwie, była dla nas udanym okresem. Osiągnęliśmy satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży przez sieć Intermarché oraz zwiększyliśmy udziały Bricomarché w rynku DIY. Optymistycznie patrzymy na dalsze perspektywy wzrostu Grupy Muszkieterów, mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego” – powiedział dyrektor generalny Grupy Muszkieterów Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Z danych z ub.r. wynika, że w I połowie 2022 r. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie 4,6 mld zł (wzrost o 12% r/r) – z czego obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld zł, ze wzrostem like-for-like ponad 12% dla samych supermarketów Intermarché, a sieć supermarketów Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld zł obrotów.
Spółka podała, że w ramach opracowanej strategii rozwoju Grupa Muszkieterów dokonała decentralizacji logistyki dla dwóch swoich szyldów. Do tej pory usługi logistyczne dla obu sieci świadczyła jedna, centralnie zarządzana struktura w ramach całej Grupy, a od 1 czerwca br. obszar logistyki został rozdzielony i stał się integralną częścią centrali każdej z marek.
Spółka zaznaczyła też, że I półrocze br. to dla marki Intermarché czas intensywnych zmian w zakresie strategii asortymentowej i wprowadzenie parasolowej marki własnej O la la!, która jest kluczowym narzędziem do osiągnięcia 20-proc. udziału private labels w sprzedaży całej sieci.
„Wpływ na uzyskany poziom progresji obrotów miało także wprowadzenie akcji handlowej 'Oszczędzaj cały dzień z Intermarché’ oraz uruchomienie pierwszego programu lojalnościowego pod nazwą 'Interkasa’. Program premiuje zakupy w postaci e-bonów o wartości uzależnionej od łącznej kwoty koszyka. Przełożyło się to na zwiększenie transakcji dokonywanych z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. 'Moje Intermarché’ zyskała także 100 tys. nowych użytkowników” – czytamy w materiale.
Spółka podkreśliła, że połowa przedsiębiorców Intermarché zdecydowała się wprowadzić kasy samoobsługowe. Obecnie funkcjonują w 24 sklepach, a kolejne instalacje realizowane są zgodnie z opracowanym planem. Trzy kolejne placówki wprowadziły koncept Power, a w dwóch nowych miejscowościach można realizować zakupy online dzięki opcji Drive Intermarché.
Do końca czerwca br. szyld Bricomarché powiększył się o 5 nowych supermarketów, a w 20 kolejnych miastach zostały uruchomione Bricomaty, dzięki czemu w 124 lokalizacjach dostępna jest usługa odbioru w dogodnej dla klienta porze. Łączna sprzedaż online w sieci na przestrzeni raportowanego okresu zwiększyła się o 32% rok do roku, podano.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2022 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 9,8 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews