Pepco Group odnotowało 587 mln euro przychodów w IV kw. roku obrotowego 2020/2021 (lipiec – wrzesień 2021), co oznacza wzrost o 31,9% r/r (w walucie sprawozdawczej), podała spółka. Wstępnie przychody Grupy za cały rok obrotowy kończący się 30 września wyniosły 4 122 mln euro, co oznacza wzrost o 19,4% r/r.
„Przychody Grupy za cały rok wyniosły 4 122 mln euro, +19,4% r/r, najmocniej wsparte przez Pepco które odnotowało wzrost o 29,2%. Dynamiczny wzrost sprzedaży ogółem w warunkach porównywalnych (LFL) o 6,5%:
- Pepco: wzrost o 10,2% LFL w IV kw. i o 9,8% LFL w całym roku.
- Poundland / Dealz: wzrost o 1% LFL w IV kw. i +3,1% LFL w całym roku” – czytamy w komunikacie.
Spółka szacuje także, że zadłużenie netto na koniec okresu (30 września) było na poziomie 102 mln euro (226 mln euro mniej r/r), co jest wynikiem działań zarządu zmierzających do redukcji zapasów i optymalizacji kapitału obrotowego w ciągu roku. W ujęciu MSSF16 zadłużenie netto wyniosło 1 200 mln euro (w ub. roku 1 239 mln euro).
Przewiduje się, że EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 640 mln euro do 655 mln euro. Przedział ten znajduje się w górnym zakresie oczekiwań analityków i oznacza wzrost o ok. 45% (licząc środek przedziału) wobec ubiegłego roku do dotkniętego przez pandemię COVID, podano także.
„Po raz kolejny osiągnęliśmy dobry wynik handlowy i poczyniliśmy postępy w realizacji naszych planów strategicznych. Pomimo wyzwań operacyjnych związanych z zakłóceniami wywołanymi przez COVID, kontynuowaliśmy otwieranie nowych sklepów wszystkich naszych marek, uruchamiając w ostatnim kwartale 141 placówki. Łącznie w bieżącym roku powstało 483 nowych sklepów netto, co stanowi rekordową liczbę nowo otwieranych placówek w ciągu roku. Wliczamy w to pierwsze sklepy Pepco w Austrii, Serbii i Hiszpanii. Wstępne wyniki sklepów Pepco w Europie Zachodniej – we Włoszech, Austrii i Hiszpanii wyglądają bardzo zachęcająco. Jesteśmy również zadowoleni z efektów naszego programu modernizacji sklepów, który przyczynił się do wzrostu wyników LFL, a sklepy bardziej podobają się klientom” – powiedział CEO Andy Bond, cytowany w komunikacie.
Przeprowadzono modernizacje 954 placówek (827 Pepco, 127 Poundland), dzięki którym sklepy zyskały nowoczesny rozkład i wystrój, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania sklepów przez klientów. W ślad za stale poprawiającymi się wynikami, spółka kontynuowała wprowadzanie formatu Dealz w Polsce i Hiszpanii, otwierając 65 sklepów w ciągu roku i 14 w ciągu kwartału, przy czym w Polsce działa obecnie ponad 100 sklepów tej marki.
„W miarę odbudowywania się popytu konsumentów i aktywności gospodarczej po spadku spowodowanym pandemią COVID, rosła presja na globalne łańcuchy dostaw, a ograniczona dostępność surowców powodowała inflację, potęgowaną dodatkowo przez ograniczoną dostępność kontenerów, co znacznie zwiększyło koszty transportu. Dzięki połączeniu działań podejmowanych w ramach naszego modelu operacyjnego i bezpośredniego zaopatrzenia na Dalekim Wschodzie, poprzez PGS, która ma świetne relacje bezpośrednie z dostawcami i fabrykami, szybko podjęliśmy działania w celu złagodzenia tych skutków” – powiedział Andy Bond.
Dodał, że spółka opracowała plany redukcji kosztów operacyjnych poprzez wykorzystanie zwiększonej skali naszej działalności, aby nadal utrzymywać wzrost zyskowności.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews