Polski Holding Hotelowy (PHH) miał 405,6 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 20 mln zł r/r) i 58,8 mln zł zysku brutto za okres styczeń-wrzesień br., podała spółka. Zapowiedziała, że do 2028 r. zrealizowane zostanie 30 inwestycji w modernizację hoteli.
„Przychody grupy kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego, będącej własnością Skarbu Państwa, za pierwsze trzy kwartały 2024 r. osiągnęły poziom 405,6 mln zł, co oznacza wzrost o 20 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Głównym motorem wzrostu była spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 210,6 mln zł, o prawie 10% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Wynik brutto grupy kapitałowej wyniósł 58,8 mln zł, podczas gdy wynik brutto spółki PHH Sp. z o.o. zamknął się kwotą 71 mln zł. Różnica na poziomie 12 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy” – czytamy w komunikacie.
„W tej chwili jej działania skoncentrowane są na dynamicznym rozwoju infrastruktury hotelowej. Do 2028 roku zrealizowane zostanie 30 inwestycji w modernizację hoteli, m.in. w Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Świnoujściu czy Dąbkach” – dodano.
Według PHH, uwagę zwracają wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które odzwierciedlają skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 75,5%, podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6%. Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku wyniosła 419,02 zł. Dla porównania średnia dla Polski to 384,9 zł (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 316,44 zł i 264,12 zł (średnia dla Polski), podano także.
„Wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku potwierdzają, że nasza strategia dynamicznego rozwoju i efektywnego zarządzania przynosi efekty. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów o 20 mln zł, napędzany głównie przez PHH Sp. z o.o., co pokazuje, że działania sprzedażowe i operacyjne przynoszą oczekiwane rezultaty. Maksymalizacja kluczowych wskaźników operacyjnych, takich jak RevPAR czy ADR, w połączeniu z rosnącym poziomem przychodów operacyjnych, to dowód rosnący potencjał Polskiego Holdingu Hotelowego” – skomentował prezes Rafał Kincer, cytowany w materiale.
Grupa PHH jest drugą największą grupą hotelową w kraju i pierwszą wyłącznie z polskim kapitałem. Liczy obecnie ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tysiącami pokoi. Grupa współpracuje – jako franczyzobiorca – z czołowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor.
Źródło: ISBnews