Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w kwietniu br. przez grupę VRG wyniosły ok. 29 mln zł i były niższe o ok. 65,2% w skali roku, podała spółka. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – kwiecień 2020 r. wyniosła ok. 226,5 mln zł i była niższa o ok. 24% licząc rok do roku.
„Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w kwietniu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) – wyniosły około 20,8 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w kwietniu 2019 roku o około 62,4%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – kwiecień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 138,2 mln zł i była niższa o około 26,3% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) – wyniosły około 6,9 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w kwietniu 2019 roku o około 72,5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – kwiecień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 80,1 mln zł i była niższa o około 17,8% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w kwietniu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 35,7% i była niższa od marży osiągniętej w kwietniu 2019 roku o około 18,7 pkt proc.
„W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – kwiecień 2020 wyniosła około 46,1% i była niższa o 4,4 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku” – czytamy dalej.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej Grupy na koniec kwietnia 2020 roku wyniosła 53,5 tys. m2 i była wyższa o 1,5% od powierzchni sprzedaży detalicznej w kwietniu 2019 roku.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews