Przychody Grupy Pepco wyniosły 1 934 mln euro w I kw. roku obrotowego 2024/2025 (zakończonym 31 grudnia 2024), tj. wzrosły o 3,1% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, podała spółka.
„Przychody Grupy według danych porównywalnych (LFL) spadły o 1,1% w I kwartale, z pozytywnym wynikiem LFL sieci Pepco oraz Dealz obciążonym przez wciąż niesprzyjające wyniki Poundland
Przychody LFL Pepco wzrosły o 1,4%, przy rosnącym wolumenie sprzedaży, będącym wynikiem poprawionej dostępności towarów i lepszej pozycji cenowej
Przychody LFL Poundland spadły o 7,3%, głównie za sprawą wciąż słabych wyników sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, a także z uwagi na wcześniej sygnalizowane trudne warunki rynkowe
Przychody LFL Dealz wzrosły o 6,6% przy silnym popycie na zarówno towary szybkozbywalne, jak i na produkty codziennego użytku” – czytamy w komunikacie.
Marża brutto Grupy wzrosła o ponad 140 pb rok do roku w I kwartale r.obr. 2025, przy silnych wynikach Pepco, osłabiona przez niższe marże w Poundland, wskazano także.
„Grupa Pepco uruchomiła swój pięciotysięczny sklep, a w I kw. 2025 otworzyła łącznie 63 nowe sklepy netto, głównie za sprawą otwarć nowych sklepów Pepco w kluczowym dla nas regionie Europie Środkowo-Wschodniej” – czytamy dalej.
Łączna liczba sklepów na końcu okresu (tj. 31 grudnia 2024 r.) wyniosła 5 011, w tym Pepco – 3 845, Poundland – 825 i Dealz – 341.
„Grupa pokazała mieszane wyniki w pierwszym kwartale, z dobrymi wynikami marek Pepco, jak i Dealz, częściowo obciążonymi przez bieżące trudności w Poundland. Cieszy nas fakt, że marka Pepco – koło zamachowe przyszłego strategicznego i finansowego wzrostu Grupy – odnotowała pierwszy od ponad roku kwartał ze wzrostem sprzedaży w ujęciu like-for-like. To odzwierciedlenie naszej poprawionej oferty, dostosowania cen oraz zwiększenia dostępności produktów, przy stałej poprawie marży brutto. Sieć Dealz również zwiększyła sprzedaż like-for-like o 6,6%, ponieważ poczynione przez nas inwestycje sprawiły, że zwiększył się popyt na oferowaną przez nas żywność i towary codziennego użytku” – skomentował prezes Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.
Poundland odnotował spadek przychodów LFL, w dużej mierze spowodowany utrzymującymi się słabymi wynikami sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, po przejściu na produkty pochodzące z oferty Pepco, notuje także spadek marży brutto, dodał.
„Przywrócenie Poundland na właściwe tory stanowi kluczowy priorytet. W ramach tych działań podejmujemy kompleksową ocenę działalności i natychmiastowe działania zmierzające do polepszenia osiąganych wyników gotówkowych i poprawy oferty dla klientów” – dodał prezes.
Grupa podtrzymała, że spodziewa się otworzyć ok. 300 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025.
„Aktualizację strategicznych planów Grupy przedstawimy podczas Dnia Rynków Kapitałowych (dzień inwestora), który zaplanowano na 6 marca 2025 r.” – zapowiedziano także.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews