R22 odnotowało 18,2 mln zł znormalizowanej EBITDA w IV kw. 2020 r. (wzrost o 35% r/r) przy 70,9 mln zł przychodów (wzrost o 48% r/r), podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane.
„Notowana na GPW grupa technologiczna R22, według wstępnych danych finansowych, osiągnęła w IV kwartale 2020 r. rekordowe wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży wyniosły 70,9 mln zł i były o 48% wyższe niż rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA wyniosła 18,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35% r/r. Dynamiczny wzrost przychodów to efekt rozwoju organicznego związanego m.in. z szybko rosnącym rynkiem e-commerce oraz pierwszej zagranicznej akwizycji w segmencie CPaaS. W związku z udanym wdrożeniem marki cyber_Folks, spółka zdecydowała o zaprzestaniu promowania marek Linuxpl i Hekko oraz częściowym odpisaniu ich wartości” – czytamy w komunikacie.
W segmencie CPaaS Grupa osiągnęła 43,3 mln zł przychodów, czyli o 90% więcej niż rok wcześniej. Znormalizowany wynik EBITDA wyniósł 8,9 mln zł i był o 53% wyższy r/r. Od IV kwartału grupa konsoliduje wyniki przejętej we wrześniu czeskiej spółki ProfiSMS, która w minionym kwartale osiągnęła 12,5 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku EBITDA, podano także.
„Dynamiczny wzrost generowanych przychodów to mniej więcej po równo efekt naszych działań organicznych oraz przejęcia ProfiSMS. To pierwsza akwizycja w segmencie CPaaS, jednak nie wykluczamy kolejnych” – skomentował prezes Vercom – segmentu CPaaS Grupy R22 – Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
W segmencie hostingu grupa osiągnęła 22,8 mln zł przychodów, czyli o 6% więcej niż rok wcześniej. Znormalizowany wynik EBITDA wyniósł 7,9 mln zł i był o 16% wyższy r/r. W 2020 r. grupa wprowadziła na rynek markę cyber_Folks, pod którą jest już ponad 100 tys. klientów. Dotychczas rebranding dotyczył marek Linuxpl.com oraz Hekko, podano dalej.
„W segmencie CPaaS osiągnęliśmy imponujące dynamiki wzrostu, w ciągu roku prawie podwoiliśmy przychody. Bardzo dobre wyniki osiągnęliśmy również w segmencie hostingu i SaaS. Pozytywnie oceniamy wprowadzenie marki cyber_Folks. Widzimy pozytywny jej odbiór wśród klientów i chcemy ją dalej rozwijać zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Udany debiut nowej marki wiąże się z decyzją o ograniczeniu promowania wcześniejszych marek” – skomentował prezes R22 Jakub Dwernicki.
Marka cyber_Folks została wprowadzona na bazie działalności prowadzonej pod znakami towarowymi Linuxpl (od kwietnia 2020 r.) oraz Hekko (od października 2020 r.). Konsekwencją decyzji o ograniczeniu dalszego promowania tych marek jest utworzenie częściowego odpisu wartości znaków towarowych Linuxpl.com oraz Hekko. Utworzenie odpisu zmniejszy zysk operacyjny grupy R22 o 2,1 mln zł oraz zysk netto o niecałe 1,7 mln zł. Odpis nie ma wpływu na wynik EBITDA i z uwagi na charakter niegotówkowy nie ma wpływy na przepływy pieniężne, poinformowała także spółka.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.
Źródło: ISBnews