Od dziś trwają zapisy na akcje oferowane w ramach pierwszej publicznej oferty Big Cheese Studio. Cena emisyjna w ofercie publicznej spółki została ustalona na 35 zł za jedną akcję. Oferta obejmuje łącznie 797 264 akcji, z czego 135 000 to nowo emitowane walory serii B. Pozostała część to akcje istniejące serii A. Dla inwestorów indywidualnych zarezerwowano 239 179 akcji. Według ustalonych parametrów, wartość oferty wyniesie 27,9 mln zł. Z emisji nowych akcji Big Cheese Studio zamierza pozyskać 4,7 mln zł, które przeznaczy na produkcję trzech projektów.
Big Cheese Studio zakończyła budowanie Księgi Popytu. W ramach prowadzonej oferty publicznej Spółka zaoferuje w transzy dużych inwestorów (TDI) 558 085 sztuk, a w transzy małych inwestorów (TMI) 239 179 sztuk Akcji Oferowanych. Zapisy na akcje od dziś można składać w Domu Maklerskim BOŚ SA (Koordynator Oferty) oraz u uczestników konsorcjum dystrybucyjnego tj. mBank SA, Dom Maklerski BDM SA oraz IPOPEMA Securities SA.
– W zakończonym procesie budowy Księgi Popytu prowadzonym przez Biuro Maklerskie BOŚ SA inwestorzy wyrazili zainteresowanie naszą ofertą. Odbyliśmy w trakcie roadshow wiele ciekawych wirtualnych spotkań i wnioskuję, że obrany przez nas kierunek rozwoju i planów inwestycyjnych na najbliższe lata został pozytywnie odebrany. Pozyskanie 4,7 mln zł pozwoli nam na realizację założeń przedstawionych w prospekcie. Środki przeznaczymy na produkcję trzech autorskich gier, których wydanie planujemy do końca 2023 roku – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Big Cheese Studio ma w planach rozpoczęcie prac nad grami: B17 Squadron, Pizza Empire, a także dodatkowym tytułem, którego szczegółów na tym etapie nie zdradza.
– Naszym celem jest produkowanie i wydawanie gier o najwyższej jakości. Zakładamy zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Obecnie pracujemy nad trzema autorskimi produkcjami. Jesteśmy gotowi do wejścia na kolejny poziom skalowania naszej działalności – dodaje prezes zarządu Big Cheese Studio.
Flagowym tytułem studia jest Cooking Simulator, który zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu najlepszych gier o gotowaniu na świecie. Tytuł zadebiutował na PC w połowie 2019 roku. W 2020 roku produkcja została udostępniona w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch i Xbox One, a w kolejnym roku na PlayStation 4 i VR. Produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków, co przekłada się na wzrost wyników finansowych spółki w kolejnych okresach. W pierwszym półroczu 2021 r. Big Cheese Studio wypracowała ponad 5,5 mln zysku netto. notując dynamikę ponad 87 proc. r/r.
– Cooking Simulator, to evergreen, czyli gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym. Połączyliśmy w niej ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Do tej pory zostało wydanych 9 dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz 3 płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza – mówi Łukasz Dębski.
W czwartym kwartale 2021 Spółka chce wydać czwarty DLC, pod nazwą Cooking Simulator Shelter.
Niezwłocznie po zakończeniu Oferty spółka planuje debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Rolę firmy inwestycyjnej w procesie IPO pełni Dom Maklerski BOŚ SA. Proces upublicznienia spółki wspiera kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Zapisy w transzy małych inwestorów potrwają do 8 listopada.
Źródło: Spółka