Selena odnotowała 46,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 31,74 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 67,6 mln zł wobec 36,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 490,63 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 455,62 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 94,85 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 70,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 327,77 mln zł w porównaniu z 1 178,7 mln zł rok wcześniej.
„W trzech kwartałach tego wymagającego roku wypracowaliśmy dobry wynik operacyjny na wszystkich poziomach. Wyzwaniom raportowanego okresu mogliśmy podołać poprzez dopasowanie się do bardzo szybko zmieniających się warunków rynkowych. Wprowadzone akcje i pomysły zmierzające do obniżenia kapitału pracującego odniosły zamierzony skutek i bezpośrednio wpłynęły na przepływy pieniężne. W kolejnych okresach przewidujemy utrzymanie tego stanu, będziemy nadal bardzo ostrożnie i z dużą atencją zarządzać kapitałem pracującym, aby poprawić cash flow. Z perspektywy rynkowej widoczny jest coraz większy wpływ inflacji na rynek nowych mieszkań – obserwujemy oczekiwanie i uważność deweloperów na wszystkie zmiany oraz efekt zmniejszenia liczby udzielanych kredytów” – powiedział prezes Jacek Michalak, cytowany w komunikacie.
Zdaniem prezesa, z uwagi na wzrastające koszty energii oraz znikome szanse na obniżenie ich w niedalekiej przyszłości, istotnym elementem dla całej branży w najbliższych okresach będzie trend termomodernizacji.
„Koncentracja na Europie Zachodniej i USA, gdzie przekierowaliśmy naszą podaż z rynków wschodnich przynosi już teraz pozytywne efekty. Chcemy prowadzić biznes w bezpiecznych obszarach i dlatego w perspektywie najbliższych okresów będzie to nasz główny kierunek strategiczny. Nadal aktywnie szukamy celów akwizycyjnych. Oprócz aspektów związanych z bezpieczeństwem ważne jest dla nas także zdobycie rozpoznawalnej marki oraz dostępu do rynku” – zapowiedział Michalak.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 16,85 mln zł wobec 29,44 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,59 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews