Sfinks Polska odnotował 0,36 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 2,81 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,53 mln zł wobec 1,94 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 18,7 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 25,39 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 0,96 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,5 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 59,81 mln zł w porównaniu z 75,71 mln zł rok wcześniej.
„Na koniec września restauracje naszych marek wypracowały wyższą sprzedaż gastronomiczną niż przed rokiem, a poziom wzrostów w całym tym okresie, wliczając sam trzeci kwartał, utrzymuje się znacznie powyżej inflacji. Był to także dalszy okres zmian w strukturze sieci, bo kolejne restauracje zostały przekształcone na model franczyzowy. W efekcie na koniec września 91% restauracji działało we franczyzie, a 9% to lokale własne. Grupa Sfinks, zgodnie z planem zarysowanym w strategii, będzie koncentrowała się na działaniu jako operator sieci, właściciel konceptów gastronomicznych i franczyzodawca oraz rozwijaniu biznesu w takiej roli” – skomentował prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
Na koniec września 2024 r. Sfinks prowadził już tylko 9 własnych restauracji. To wpłynęło na zmianę sprzedaży skonsolidowanej Sfinks Polska, bo do przychodów grupy zamiast obrotów lokali wliczane są opłaty franczyzowe, wskazano w informacji.
„Grupa odnotowała przy tym poprawiające się wskaźniki rentowności sprzedaży w okresie dziewięciu miesięcy 2024 r. do 32,3% wobec 28,4% rok wcześniej, a także wyższy EBIT wynoszący 6,15 mln zł (wobec 5,47 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego)” – czytamy w komunikacie.
„W raporcie okresowym Sfinks Polska przedstawia także dane skorygowane o wpływ MSSF 16. W tym ujęciu skonsolidowane przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2024 r. wyniosły 67,17 mln zł (79,52 mln zł po trzech kw. 2023), zysk operacyjny uplasował się na poziomie 1,58 mln zł (1,15 mln zł po trzech kw. 2023), wynik netto osiągnął wartość -2,98 mln zł (-3,70 mln zł po trzech kw. 2023), zaś wskaźnik rentowności brutto na sprzedaży 27,4 % (wobec 23,8 % po trzech kw. 2023)” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 0,91 mln zł wobec 3,47 mln zł straty rok wcześniej.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews