W kwietniu 2021 r., SimFabric S.A. – wydawca, studio portujące i producent gier komputerowych – debiutowała na giełdzie NewConnect. Po 16-stu miesiącach od tego historycznego wydarzenia, Spółka kończąc prace nad prospektem emisyjnym, szykuje się do przeniesienia instrumentów finansowych na główny parkiet GPW. Choć w branży gamingowej jej strategia biznesowa uchodziła za kontrowersyjną, Grupa Kapitałowa ciągle rośnie, co kwartał przedstawiając coraz lepsze wyniki finansowe. Analitycy w pierwszej rekomendacji dla Spółki piszą „kupuj”, sugerując cenę docelową o 19% wyższą od aktualnej ceny rynkowej.
Debiut na NewConnect
Debiut SimFabric na NewConnect wzbudził wiele emocji z kilku powodów – po pierwsze odbył się całkowicie po raz pierwszy w historii warszawskiej giełdy online, z uwagi na panującą w tym okresie pandemię, po drugie kurs akcji kilkudziesięciokrotnie przerósł oczekiwania władz SimFabric, dodatkowo Prezes Zarządu Julia Leszczyńska została najmłodszą Prezeską debiutującej spółki w historii warszawskiej giełdy. SimFabric nie zwalnia tempa, co widać w każdych kolejnych publikowanych raportach finansowych. Grupa Kapitałowa w samym tylko II kw. 2021 r. wypracowała zysk operacyjny równy 948 tys. zł, co wobec 215 tys. zł w porównywalnym okresie oznacza ponad 4-krotny wzrost.
Przygotowania do przeniesienia na duży parkiet GPW
Aktualnie SimFabric szykuje się do publikacji prospektu emisyjnego, a w IV kw. 2021 r. planuje przeniesienie notowań z NewConnect na główny parkiet GPW. Analitycy domu maklerskiego BDM, w raporcie opublikowanym 20 sierpnia 2021 r., rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Spółki od zalecenia „kupuj” z wyceną na poziomie 24,1 zł, czyli 19 proc. powyżej aktualnej ceny rynkowej.
„(…) prace w spółce postępują, a część realizowanych projektów jest na ostatniej prostej. Spodziewamy się, że w tym roku doczekamy się 3 premier własnych, w tym jednej z najważniejszych czyli „Farm&Fix” oraz 4 portingowych co przełoży się na zysk netto na poziomie 6,4 mln PLN” – czytamy w rekomendacji.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju
Według specjalistów z DM BDM SimFabric „odrywa” się od standardowej drogi podmiotów z grupy PlayWay, idąc w stronę współpracy z globalnymi wydawcami, którzy zapewniają jej środki na produkcje swoich projektów. Minimalizuje to ryzyko nieudanej premiery. Ta odmienna w branży gamingowej strategia biznesowa opiera się o 5 filarów: produkcje własne, porting, usługi e-learningowe, produkcje gier mobilnych oraz produkcje gier VR. Głównym założeniem Grupy Kapitałowej jest portowanie i wydawanie kilku, nisko oraz średnio budżetowych, wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Dzięki takiemu rozwiązaniu maleje ryzyko operacyjne przy optymalnej reakcji na niespodziewane zdarzenia losowe występujące podczas produkcji projektów.
Podsumowanie ostatniego półrocza
Minione półrocze to dla SimFabric takie sukcesy jak: dwie istotne premiery gier, kilkanaście umów na usługi e-learningowe, rozbudowa Grupy Kapitałowej o kolejną spółkę, pozytywne rozpatrzenie protestu złożonego do wyników oceny projektu stworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego – Space Engine Lab, otrzymanie grantu w wysokości 1,08 mln zł na rozwijanie własnej technologii SAR przez spółkę zależna – Blind Warrior Sp. z o.o., a także założenie spółki GR Games we współpracy z marką Gumball 3000.
Plany na przyszłość
W planach na najbliższe lata Spółka ma m.in.: realizację trzech największych kontraktów z Koch Media oraz Nacon, stworzenie nowych marek w oparciu o tę współpracę, wydanie pierwszej z serii gry Gumball 3000 AA+ oraz prezentacja jej demo na przyszłorocznym rajdzie Gumball 3000, stworzenie symulatorów i gier dla osób niedowidzących i niewidomych w oparciu o technologię SAR, budowę Centrum Badawczo-Rozwojowego, w którym oprócz planowanego zbudowania realistycznego silnika do tworzenia Nowoczesnych Symulatorów, Spółka będzie badać możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji w branży rozrywkowej. SimFabric chce również skoncentrować działania studia portingowego na projektach własnych, w szczególności największych tytułach z portfolio Spółki na wszystkie platformy. Strategia będzie się również opierała na stopniowym odchodzeniu od realizacji umów ze studiami zewnętrznymi za revenue share na rzecz portowania produkcji własnych.
Liczymy, że przeniesienie notowań na GPW będzie możliwe pod koniec IV kw. tego roku. Aktualnie kończymy przygotowywanie Prospektu Emisyjnego we współpracy z Domem Maklerskim BDM S.A. oraz Kancelarią Kramer. Nie planujemy emisji publicznej przy przejściu. Skupiamy się głównie na inwestorach instytucjonalnych, a tych zainteresowanych SimFabric nie brakuje – zdradza Julia Leszczyńska Prezes Zarządu Spółki.
Jednocześnie SimFabric, nie chcąc pozostawić po sobie pustki na rynku NewConnect, do końca 2021 r. zamierza upublicznić dwie spółki zależne – MobileFabric S.A. oraz VRFabric S.A.
W obu spółkach rozpoczęto już proces przygotowywania Dokumentu Informacyjnego.
SimFabric to wydawca, studio portujące i producent gier komputerowych. Spółka powstała w 2016 roku, po otrzymaniu głównej nagrody ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną, a w 2020 roku drodze przekształcenia kapitałowego stała się Spółką Akcyjną i zadebiutowała na giełdzie NewConnect. SimFabric S.A. tworzy symulatory i gry na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android), jest certyfikowanym producent i wydawca gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Główny oddział i biuro Zarządu Spółki mieści się w Warszawie. SimFabric przygotowuje się aktualnie do przeniesienia notowań na główny parkiet GPW.
Drugi oddział firmy w Łodzi odpowiedzialny jest za działania B+R, mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych. W maju 2020 roku spółka powołała firmę zależną MobileFabric S.A., której celem jest rozwój gier na urządzenia mobilne. W lipcu 2020 roku spółka powołała drugą firmę zależną VRFabric S.A., której celem będzie rozwój gier na gogle wirtualnej rzeczywistości.
W marcu 2021 roku SimFabric S.A. wraz z Emilem Leszczyńskim oraz Maximillionem Cooperem, twórcą marki Gumball 3000, zawiązała spółkę zależną GR Games S.A. z siedzibą w Warszawie. W oparciu o słynne rajdy samochodowe, znane jako Gumball 3000, GR Games stworzy unikatową serię gier wyścigowych, rajdowych i samochodowych
Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie 2,5 miliona kopii. Spółka wydała do tej pory przeszło 10 tytułów na konsole Nintendo Switch oraz 3 tytuły na konsole PS4, a także 3 tytuły na komputery PC, łączna sprzedaż gier Spółki na konsole i komputery PC przekroczyła 1 milion egzemplarzy. Najważniejszymi produkcjami własnymi spółki są aktualnie gry i symulatory: Farm&Fix 2020, ElectriX, Moon Village, Cthulhu: Books of Ancients, House Designer, Flipper Mechanic.
Źródło: Spółka