Sokołów zwiększył w 2024 r. masę sprzedaży i utrzymał przychody na poziomie roku ubiegłego, poinformował prezes Przemysław Gostkiewicz. W ub.r. w Grupie Sokołów przeznaczono na realizację inwestycji ponad 168 mln zł.
Wyzwania, które w ub.r. w największym stopniu warunkowały funkcjonowanie wszystkich przedsiębiorstw, to przede wszystkim inflacja, rosnące koszty surowców i produkcji, brak stabilności na rynkach surowcowych i epidemia ASF, podano.
„Sprostanie tym wyzwaniom wymagało od nas nie tylko ciężkiej pracy, ale także elastyczności w działaniu, otwartości na zmiany i sprawnego podejmowania decyzji w odpowiedzi na aktualne uwarunkowania. […] Mimo złożonej sytuacji rynkowej, udało nam się w zakończonym roku budżetowym zwiększyć masę sprzedaży i utrzymać przychody na poziomie roku ubiegłego” – powiedział Gostkiewicz, cytowany w komunikacie.
W zakończonym roku budżetowym w Grupie Sokołów przeznaczono na realizację inwestycji ponad 168 mln zł.
„Inwestycje te, zgodnie ze strategią rozwoju firmy, mają na celu wzrost konkurencyjności i zwiększanie mocy produkcyjnych. Do najważniejszych inwestycji zrealizowanych w roku rozliczeniowym 2023/2024 należą między innymi: linia do plastrowania wędlin w Oddziale w Jarosławiu, linia do nadziewania parówek w Oddziale w Robakowie, komora dojrzewania wołowiny na sucho w Oddziale w Tarnowie, linia do pakowania mięs w Oddziale w Sokołowie oraz linia do produkcji dań gotowych w Oddziale w Jarosławiu. Zrealizowane zostały także inwestycje, które pozwalają ograniczać wpływ produkcji na środowisko. Firma rozbudowała swoje farmy fotowoltaiczne. W sześciu oddziałach produkcyjnych Sokołowa zostały wykonane mikroinstalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp. W nowym roku budżetowym zostaną one rozbudowane do mocy ~4500 kWp. Zapewni to redukcję emisji CO2 o około 2000 ton rocznie” – czytamy dalej.
W styczniu ub.r. Sokołów poinformował, że zwiększył sprzedaż o 9,4% r/r w 2023 r., zaś wartość inwestycji sięgnęła 239,6 mln zł.
„Wychodząc naprzeciw trendom żywieniowym i zmieniającym się potrzebom współczesnych konsumentów, w 2024 roku Sokołów wprowadził na rynek aż 88 nowości, wśród nich m.in. Kids Burger z linii Sokoliki oraz linię produktów wysokobiałkowych Sokołów High Protein+, w której znaleźć można parówki, kabanosy drobiowe i wołowe, beef jerky, salami chips crispy oraz mini snacki salami” – napisano też w komunikacie.
W rozpoczynającym się roku prezes zakłada dalszy, stabilny rozwój Grupy Sokołów.
„Planujemy realizację inwestycji na poziomie zbliżonym do zakończonego roku, aby być jeszcze bardziej konkurencyjną firmą i sukcesywnie dążyć do zrównoważonej produkcji. W dalszym ciągu będziemy stawiać na optymalizację procesów produkcyjnych i sprzedaży, jak również analizowanie rynku i odpowiadanie na potrzeby konsumentów poprzez wprowadzanie nowych produktów spełniających ich oczekiwania” – podsumował Gostkiewicz.
Sokołów to jeden z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jeden z liderów branży w Polsce. Firma zatrudnia niemal 10 000 osób. Główna siedziba spółki mieści się w Sokołowie Podlaskim. W skład spółki wchodzi 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu, Tarnowie oraz Osiu. Obecnym udziałowcem Sokołowa jest Grupa Danish Crown – największy eksporter mięsa na świecie i największa firma przetwórstwa mięsnego w Europie.
Źródło: ISBnews