Solaris Bus & Coach oczekuje, że poprawi wyniki finansowe w ujęciu rok do roku w 2023 r., poinformował prezes Javier Iriarte. Spółka jest szczególnie zadowolona ze struktury portfela zamówień na ten rok, który w 86% obejmuje pojazdy z alternatywnymi napędami.
„Oczekujemy mieć lepsze wyniki finansowe na koniec 2023 r. […] Zaczęliśmy ten rok z 1 369 zakontraktowanymi autobusami. Mix produktowy na ten rok jest bardzo pozytywny, gdzie 86% autobusów jest zero- lub niskoemisyjne. W szczegółach, nasz backlog obejmuje ponad 150 kontraktów do 80 miast” – powiedział Iriarte podczas konferencji prasowej.
„2022 był rokiem pełnym wyzwań, ale poradziliśmy sobie dobrze. Perspektywy przed nami są obiecujące, dzięki portfelowi zamówień na pojazdy zero- i niskoemisyjne oraz pierwszym sygnałom poprawy rentowności” – dodał.
W prezentacji podano, że w 2022 r. producent miał 696 mln euro przychodów wobec 721 mln euro rok wcześnie. Dostarczył 1 492 autobusy, z czego 55% miało alternatywne napędy (elektryczny, wodorowy, hybrydowy) lub było trolejbusami. W 2020 r. odsetek ten wynosił 44%, a w 2018 r. – 29%.
Najwięcej autobusów Solaris dostarczył w ub.r. do Polski i Hiszpanii – po 247 sztuk, przy czym w Polsce oznaczało to spadek o 24% r/r, a w Hiszpanii wzrost o 9%. Udziały rynkowe w tych krajach wyniosły odpowiednio 43,1% i 25,4% w 2022 r.
Kolejnymi najważniejszymi rynkami dla producenta były w ub.r. Belgia, Niemcy, Włochy i Rumunia (odpowiednio 161, 140, 138 i 133 autobusy dostarczone), podano w prezentacji.
Solaris Bus & Coach to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów, który do tej pory dostarczył ponad 23 tys. pojazdów. Spółka w 2018 r. dołączyła do grupy CAF.
Źródło: ISBnews