Solaris Bus & Coach sprzedał 1 492 pojazdy w 2021 r. wobec 1 560 rok wcześniej i 1 487 w 2019 r., poinformowali członkowie zarządu. Przełożyło się to na 721 mln euro przychodów ze sprzedaży w ub.r. wobec 725 mln euro rok wcześniej i 650 mln euro dwa lata wcześniej.
W 2021 r. sprzedaż pojazdów Solarisa z napędami alternatywnymi (elektrycznych, wodorowych, hybrydowych i trolejbusów) miała 41% udziału w ujęciu wolumenowym, co oznaczało spadek o 3 pkt proc. z 44% w 2020 r. Jednak w tym roku udział ten ma być znacząco wyższy, zapowiedział zarząd.
„Przed nami jest jasna przyszłość, mamy bardzo silny pipeline. Ten udział wzrośnie znacząco w 2022 r. Jesteśmy naprawdę bardzo pozytywnie nastawieni co do perspektyw rynkowych, które widzimy. Rynek znacząco rósł w ostatnich latach i wzrost będzie kontynuowany. Coraz więcej przetargów przewoźników jest opartych na pojazdach elektrycznych i wodorowych. To jest trend” – powiedział prezes Javier Calleja podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że w 2021 r. Solaris był liderem na europejskim rynku autobusów elektrycznych i wodorowych, osiągając 15,1% udziału (dane z wyłączeniem Wielkiej Brytanii i Irlandii).
Uwzględniając wszystkie napędy, największymi rynkami Solarisa w ub.r. były Polska (393 sprzedane pojazdy), Niemcy (164), Estonia (160), Hiszpania (154), Włochy (142) i Rumunia (113). W dwóch krajach udział producenta w rynku był szczególnie wysoki: 94,7% w Estonii i 63,7% w Polsce.
Członek zarządu Petros Spinaris podkreślił, że w Polsce Solaris był liderem rynku 19 rok z rzędu. W ujęciu liczby sprzedanych pojazdów Solaris wzmocnił się o 10,7% r/r w 2021 r.
Solaris Bus & Coach to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów, który do tej pory dostarczył ponad 20 tys. pojazdów. Spółka w 2018 r. dołączyła do grupy CAF.
Źródło: ISBnews