Solenerga – dostawca pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych podjął decyzję o budowie segmentu produktów własnych i rozszerzeniu oferty o magazyny energii. Spółka chce rozpocząć sprzedaż komponentów OZE w kanale e-commerce i zakłada przeprowadzenie emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 roku, zaś debiut na rynku NewConnect w połowie 2022 roku. Od początku br. Solenerga sprzedała produkty o wartości ponad 12 mln zł, sprzedając ok. 250 pomp ciepła i panele o mocy prawie 2 MWp.
Model biznesowy Solenerga opiera się na dwóch zdywersyfikowanych filarach, tj.: pompach ciepła i fotowoltaice, przede wszystkim kierowanych do klientów z obszaru małych i średnich firm oraz klientów detalicznych. Spółka posiada trzy kanały sprzedaży, sieć własną, franczyzową (15 oddziałów) oraz partnerów zewnętrznych i zatrudnia niemal 100 osób. Zarząd firmy zakłada co najmniej 4 krotny wzrost przychodów względem 2020 roku i chce utrzymać tempo wzrostu w 2022 roku.
– Obserwując wzrost skali działalności naszej spółki i sprzyjające warunki rynkowe, chcemy iść o krok dalej. Zakończyliśmy analizy w zakresie kroków rozwojowych w najbliższych latach. Naszym priorytetem będzie rozwój segmentu produktów marki własnej Solenerga w obszarze pomp ciepła pozytywnie wpływający na naszą rentowność. Z drugiej strony obserwując wyzwania rynku energetycznego w Polsce – naszym zamiarem jest wejście na rynek dystrybucji i montażu magazynów energii. W celu szybszej i bardziej efektywnej realizacji naszych planów podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 roku i debiucie na rynku NewConnect w ciągu kolejnych kilku miesiecy –mówi Łukasz Ciołkowski, Prezes Zarządu Solenerga S.A.
W obszarze inwestycji bezpośrednio zwiększających skalę działalności, spółka zamierza rozbudować powierzchnię magazynową oraz zagęścić sieć doradców technicznych ds. OZE. Wraz z rozwojem sieci handlowej spółka zamierza rozwijać dział realizacji aby docelowo w 2022 roku montować pompy ciepła maksymalnie do 30 dni.
– Chcemy, żeby nasza spółka wyróżniała się na tle innych podmiotów działających w branży OZE, dlatego mamy w planie po zakończonej emisji akcji uruchomić innowacyjny model sprzedaży pomp ciepła i fotowoltaiki oparty o kanał e-commerce, wzorując się po m.in. na modelu sprzedażowym Tesli. W obszarze handlowym wprowadziliśmy do naszej oferty usługi badania termowizyjnego, w ramach którego Nasi Klienci będą mogli efektywnie zaoszczędzić od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł rocznie na kosztach ogrzewania domu. nasi Doradcy ds. OZE będą wykonywać takie badanie przy wykorzystaniu specjalistycznych kamer termowizyjnych renomowanych producentów – mówi Andrzej Zazdrosiński, członek zarządu Solenerga S.A.
Solenerga systematycznie rozwija technologię voicebot do optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Dziennie system spółki wykonuje szereg połączeń wykonywanych przez siedmiu wirtualnych konsultantów do osób zainteresowanych zakupem instalacji PV lub pompy ciepła. Z doświadczeń ostatnich kwartałów Solenerga widzi realne przekładanie się działań sprzedażowych realizowanych przez system voicebotów na wzrost firmy. W ciągu trzech kwartałów spółka umówiła ponad 6 tys. spotkań co przełożyło się na znaczy wzrost ilości zawieranych umów.
Voiceboty w Solenerga służą do wykonania pierwszego kontaktu w procesie lejka sprzedażowego. Procent klientów obsługiwanych w taki sposób wynosi około 25% wszystkich umówionych spotkań. W przyszłości spółka chce wykorzystać tę technologię m.in. do badania satysfakcji z obsługi naszych klientów, infolinia serwisowa dla klientów oraz helpdesk do obsługi pracowników.
Źródło: Spółka
Czekam od lipca na montaż pompy ciepła! Twierdzą że Netsu nie dostarcza im pomp, co jest kłamstwem. Dzwoniłem do Netsu i poinformowano mnie że są w stanie w ciągu jednego dnia wysłać pompę. Warunkiem jest wysłanie zlecenia i przelewu, czego Solenerga do dziś nie zrobiła! Chcą się rozwijać jako firma, a nie wywiązują się z umów podpisanych pół roku temu.