Od strategii nowego właściciela będzie zależał sposób konsolidowania aktywów w ramach nowej, powiększonej grupy powstałej w wyniku połączenia PKN Orlen, Grupy Lotos i Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG). Należy natomiast zauważyć, że w ramach grupy kapitałowej Lotos funkcjonują spółki mające najmocniejszą pozycję w swoim segmencie rynku, poinformował ISBnews prezes Grupy Lotos Paweł Jan Majewski.
„Najmocniejszą pozycję na rynku kolejowym niewątpliwie posiada spółka Lotos Kolej. Także spółka Lotos Oil ma nieco większy udział w rynku w niektórych segmentach niż jej odpowiednik w Grupie Orlen, choć tu same udziały rynkowe to nie wszystko, liczą się też możliwości produkcji nowoczesnych baz produktowych” – powiedział Majewski w rozmowie z ISBnews w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
„Mocną pozycję mamy także na rynku asfaltów, ale tu akurat udziały zakładów południowych przeznaczone są do zbycia w ramach realizacji środków zaradczych Komisji Europejskiej” – dodał prezes.
Zwrócił także uwagę na segment wydobycia, w którym z kolei największe kompetencje wydaje się mieć PGNiG.
„Niezależnie od procesu prowadzonego przez PKN Orlen, podjęliśmy rozmowy z PGNiG, żeby doprowadzić do połączenia naszych sił na szelfie norweskim. Plany te zostały jednak przesłonięte przez proces przejęcia kiedy okazało się, że w połączonej grupie poza Orlenem i
Lotosem ma się znaleźć docelowo także PGNiG” – powiedział.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 29,49 mld zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews