Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 9,3% r/r w I kwartale br., zaś w euro odnotowała wzrost o 18,8% r/r do 5 751 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins, prezentując wstępne wyniki. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 4,6% r/r.
„Wzrost sprzedaży częściowo zrównoważył presję związaną z inwestycjami cenowymi i znacznym wzrostem kosztów pracy, napędzając wzrost EBITDA o 13,6% (+4,5% w walucie lokalnej). Marża EBITDA wyniosła 7,7% (8,1% w I kw. 2023)” – czytamy w komunikacie.
„Biedronka otworzyła w tym kwartale 28 sklepów (27 przyłączeń netto) i przebudowała 62 lokalizacje” – czytamy dalej.
Na koniec ub.r. sieć Biedronka liczyła 3 596 placówek.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,55 mln m2 na koniec marca br. wobec 2,53 mln m2 rok ub.r.
Źródło: ISBnews