Sprzedaż online Answear wzrosła o 33% r/r do 375 mln zł w IV kw. 2022 r., podała spółka, prezentując wstępne dane. Sprzedaż online za 12 miesięcy 2022 r. wyniosła 982 mln zł i wzrosła o 36% r/r.
Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w IV kwartale 2022 r. wzrosły o 39% r/r do 359 mln zł, zaś w całym 2022 r. zwiększyły się o 42% r/r do 969 mln zł, podano.
„Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33%, co w połączeniu z bardzo dobrymi wynikami III kw. 2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40%, czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31%, i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale” – czytamy w komentarzu zarządu.
Answear.com wskazał, że jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując realizację dynamicznych wzrostów, pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych obserwowanych w 2022 r.
„Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych w czwartym kwartale, jak i w całym 2022 roku, to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy oraz wysokiej skuteczności w jej egzekucji, przejawiającej się między innymi w:
– optymalnym zatowarowaniu kolekcji jesień-zima 2022 i efektywnym zarządzania zapasami magazynowymi, trafnie odpowiadającym na potrzeby konsumenta na poszczególnych rynkach regionu;
– rozwoju oferty w nowych kategoriach, premium, sport/outdoor, oraz home & lifestyle, cieszącej się dużym zainteresowaniem zwłaszcza w okresie przedświątecznym wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów;
– bardzo dobrych rezultatów ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 oraz w I poł. 2022 – nowe rynki obecnie generują sprzedaż powyżej założonych planów;
– efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki oraz skutecznie wspomagały sprzedaż w najważniejszym okresie dla biznesów on-line, czyli Black Friday/Black Week oraz okresie świątecznym;
– pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej – skutecznych działań sprzedażowych na rynku ukraińskim;
– usprawnień technologicznych i operacyjnych pozwalających na utrzymanie najkrótszych możliwych czasów dostawy, mimo zwiększonych wolumenów zamówień, skutkujących wysokim stopniem satysfakcji klientów” – wymieniono w komunikacie.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews