Ponad 4 miliony złotych zebrano w pierwszych dwóch kampaniach crowdfundingu udziałowego przeprowadzonych na platformie StockAmbit. Organizacja, która ogłosiła start działalności w czerwcu br. skutecznie zorganizowała i zrealizowała kampanie dla innowacyjnych spółek technologicznych Zonifero i Holo4Med, znacząco przekraczając w obu przypadkach cele minimum. W tej chwili Platforma przygotowuje się na wejście w życie polskich przepisów wykonawczych do ramowej regulacji wspólnotowej Unii Europejskiej, czyli tzw. Rozporządzenia ECSP.
Dwie pierwsze kampanie zrealizowane przez StockAmbit miały miejsce w III i na początku IV kwartału br. Za sprawą kampanii dla startupu z sektora MedTech – Holo4Med grono udziałowców firmy powiększyło się o 30 inwestorów, którzy łącznie wpłacili 1,76 mln zł. W ten sposób osiągnięto 69% celu maksimum, który założono dla tego projektu. Na przełomie października i listopada br. przeprowadzono drugą kampanię, tym razem dla startupu Zonifero z sektora PropTech/WorkTech. W przypadku tej kampanii osiągnięto 94% celu maksimum, pozyskując w zakończonej ofercie publicznej 2,35 mln zł. Do grona akcjonariuszy Zonifero dołączyło 101 inwestorów.
„To był dla StockAmbit niezwykle intensywny i owocny czas. Czas zbierania doświadczeń i nauki w jak najbardziej realnych projektach, które wymagały od nas ogromnego skupienia. Z sukcesem przeprowadziliśmy dwie kampanie crowdfundingowe, opierając się niemal wyłącznie na własnych zasobach. Stworzyliśmy narzędzie, które po relatywnie krótkim czasie testów „na sucho” od razu musiało zadziałać w środowisku produkcyjnym. Warto też podkreślić, że ze względu na różne formy prawne i modele biznesowe naszych klientów, obie kampanie wymagały od nas indywidualnego podejścia i tworzenia za każdym razem nowych szablonów dokumentów, procedur itd.” – wyjaśnia Radosław Jeziorski, CEO StockAmbit.
W październiku StockAmbit S.A. powiększyła skład Rady Nadzorczej. Rolę przewodniczącego objął znany i szanowany w środowisku bankowym dr Mieczysław Groszek. Natomiast nowym członkiem rady został Krzysztof Jurkowski.
Zgodnie z zapowiedziami z czerwca br., StockAmbit intensywnie przygotowuje się do uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług crowdfundingu udziałowego. Wymóg uzyskania zezwoleń przez organizacje działające w obszarze crowdfundingu udziałowego jest efektem przepisów ramowej regulacji wspólnotowej Unii Europejskiej, czyli tzw. Rozporządzenia ECSP, które weszło w życie w listopadzie 2021 roku. Co prawda nie przyjęto jeszcze polskich przepisów umożliwiających ubieganie się o zezwolenie KNF, niemniej jednak StockAmbit pracuje nad tym, by niezwłocznie po ich uchwaleniu być gotową do złożenia wymaganej dokumentacji i wdrożenia zmian organizacyjnych związanych z przyszłym zezwoleniem. Przygotowania wspiera renomowana kancelaria prawna, która będzie też doradzać podczas procedury administracyjnej przed KNF. Nowe przepisy, które uregulują rynek platform crowdfundingowych, m.in. zwiększając docelowo, od listopada 2023 roku, roczny limit emisji do 5 mln euro, nakładają jednocześnie na platformy szereg obowiązków chroniących interesy inwestorów. Wymagają one na przykład przeprowadzenia procesu badania doświadczenia i wiedzy każdego nowego inwestora, aby inwestorom niedoświadczonym zapewnić odpowiednie środki ochrony.
Poza przygotowaniami formalnymi, StockAmbit pracuje również nad kampanią marketingową, której celem będzie propagowanie idei kampanii crowdfundingowych wśród polskiego biznesu i inwestorów. Platforma zapowiada mocne działania, zmierzające do pozyskania nowych inwestorów, a także chętnych firm, które planują pozyskać kapitał drogą crowdfundingu udziałowego.
“Udowodniliśmy, że nasz model pracy polegający na kompleksowym wsparciu start-upów w organizacji ich ofert i przygotowanie obszernych materiałów informacyjnych o nich przeznaczonych dla inwestorów sprawdził się. Jestem przekonany, że niebawem będziemy mogli poinformować o kolejnych kampaniach realizowanych na platformie StockAmbit” – dodaje Jarosław Mizera, COO StockAmbit.
Źródło: Spółka