Sieć Stokrotka zanotowała 7,897 mld zł przychodów w 2023 r., czyli o ponad 20% więcej r/r. W ujęciu euro wzrost sięgnął 24,7% r/r, podała Maxima Grupe.
Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na wszystkich rynkach działalności Maxima Grupe, zarządzająca sieciami sklepów Maxima w Litwie, Łotwie i Estonii, Stokrotka w Polsce, T-Market w Bułgarii oraz sklepem internetowym Barbora, w 2023 roku zwiększyła skonsolidowane przychody do 5,845 mld euro, co oznacza wzrost o 13% r/r. Niemal połowa rocznego wzrostu wynikała ze zwiększenia obrotów sieci sklepów Stokrotka, podano.
„Stokrotka konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku. Otwieramy nowe sklepy i prowadzimy remodelingi w istniejących już placówkach. Rok 2023 był dla nas ważny ze względu na wiele zmian dokonywanych z myślą o aktualnych potrzebach klientów. Stawialiśmy na działania zapewniające atrakcyjne ceny produktów, w tym nowe akcje promocyjne. Standaryzowaliśmy asortyment i wygląd sklepów, co pozwalało nam zapewniać klientom nie tylko korzystniejsze oferty, ale także lepsze doświadczenie zakupowe. Koncentracja na projektach mających wpływ na naszą nowoczesność, efektywność i atrakcyjność cenową pozwoliła nam zakończyć 2023 rok z satysfakcjonującym wynikiem” – powiedział dyrektor zarządzający i prezes zarządu Stokrotki Arnas Zimnickas, cytowany w komunikacie.
„W 2023 roku w związku z wysoką inflacją i ograniczeniem konsumpcji na rynkach, na których Grupa prowadzi działalność, jej spółki koncentrowały się na wdrażaniu nowych strategii promocji sprzedaży i oferowaniu klientom atrakcyjnych cen. Grupa kontynuowała również realizację wyznaczonych wcześniej celów: ekspansji w Polsce i Bułgarii, standaryzacji formatów sklepów, rozwoju marek własnych oraz poprawy efektywności procesów biznesowych” – dodał prezes Maxima Grupe Manfredas Dargužis.
Spółka zaznaczyła, że Polska i Bułgaria pozostały głównymi kierunkami ekspansji Maxima Grupe. W Polsce, gdzie jest ona konsekwentnie prowadzona już piąty rok, w 2023 otwartych zostało 87 placówek. Wdrażając nową strategię, Stokrotka stawiała w minionym roku na lokalizacje odpowiadające formatom, zgodnie z którymi tworzy obecnie swoje sklepy.
„Kluczowym dla Stokrotki projektem inwestycyjnym w 2023 roku było otwarte w Rzeszowie czwarte centrum dystrybucyjne. Magazyn o wielkości przekraczającej 26 tys. m2 powierzchni wspiera rozwój sieci w południowo-wschodniej części Polski. Na efektywność działań firmy wpływ miał również kontynuowany proces standaryzacji formatów sklepów. W ubiegłym roku do nowego standardu Stokrotka dopasowała 213 placówek. Dotyczyło to zarówno nowych sklepów, jak i tych, w których przeprowadzane były remodelingi. W 2023 inwestycje całej Grupy w ekspansję i renowację sklepów wzrosły o 45% w porównaniu z poprzednim rokiem, wynosząc ponad 168 mln euro” – czytamy dalej w materiale.
Spółka wskazała też, że koncentrując się w ub.r. na przygotowaniu najlepszych cenowo i jakościowo ofert Stokrotka intensyfikowała działania promocyjne, dodając nowe akcje i oferując jak najkorzystniejsze ceny produktów. Ważny punkt promocyjnych aktywności stanowiła w dalszym ciągu aplikacja Nasza Stokrotka, którą do końca 2023 r. zainstalowało ponad 2 mln osób.
Sieć Stokrotka powstała w 1994 r. i obecnie swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Spółka posiada centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce.
Źródło: ISBnews