Strategia Grupy Benefit Systems do 2027 r. zakłada m.in. cele na 2027 r. w postaci: 5,7-6,3 mld zł przychodów, 17-18% rentowności EBIT, 2,9-3,1 mln użytkowników kart sportowych oraz 600-650 tys. własnych klubów fitness, podała spółka.
Kolejne KPI operacyjne na 2027 r. to: 1,1-1,2 mln użytkowników kafeterii, 250-300 tys. użytkowników MultiLife oraz 200-250 tys. użytkowników obszaru Food, podano w prezentacji.
„Kierunki rozwoju Grupy Benefit Systems:
* Koncentracja na rozwoju biznesu w oparciu o potencjał rynku kart sportowych i fitnessu w Polsce oraz za granicą
* Większa penetracja rynku polskiego, obecnych rynków zagranicznych oraz poszukiwanie nowych
* Dalsze rozszerzanie oferty benefitów o wellbeing, żywienie i profilaktykę zdrowia fizycznego
* Obsługa produktów grupy BS na jednej platformie, poprawiającej doświadczenie pracowników oraz automatyzującej procesy HR” – czytamy w prezentacji.
Cel w zakresie liczby użytkowników kart sportowych wynosi 2,1 mln na 2024 r. i 2,9-3,1 mln na 2027 r., co oznacza średnioroczny wzrost (CAGR) w wysokości 11-14%; cel w zakresie liczby klubów fitness: 330 w 2024 r. i 600-650 w 2027 r. z CAGR 21-25%; cel w zakresie liczby użytkowników kafeterii: 0,8 mln w 2024 r. i 1,1-1,2 mln w 2027 r. z CAGR 17-20% oraz cel w zakresie liczby użytkowników MultiLife: 81 tys. w 2024 r. i 250-300 tys. w 2027 r. z CAGR 46-55%, wymieniono w informacji.
„Chcemy być liderem rynku benefitów pracowniczych w kategoriach karty sportowe i wellbeing, a także wiodącym operatorem klubów fitness na wszystkich rynkach, na których działamy. Nasze analizy jasno wskazują, że rynek benefitów rozwija się w stronę rozwiązań wspierających dobrostan i jakościowe życie, dlatego stawiać będziemy na wieloskładnikowe benefity w tym obszarze” – powiedziała członek zarządu odpowiedzialna m.in. za strategię sprzedaży, rozwój produktów i usług, obsługę klienta Emilia Rogalewicz, cytowana w komunikacie.
Benefit Systems widzi też, że pracodawcy dążą do współpracy z dostawcami integrującymi różne kategorie oraz segmenty tych benefitów, dlatego w następnych latach planuje skoncentrować rozwój biznesu na rozwiązaniach corporate wellbeing, dodała.
„W naszej strategii kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej jest i będzie najszerszy dostęp do infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, w tym największa sieć własnych klubów fitness, jak również efektywne wykorzystywanie potencjału nowych technologii, wspierających wielokanałową obsługę dla wszystkich interesariuszy. Chcemy dzięki przyjętej strategii utrzymać wysokie wskaźniki wzrostu oraz atrakcyjny poziom rentowności – zakładamy przychody na poziomie 5,7 – 6,3 mld zł oraz rentowność EBIT w wysokości 17%-18%. Oczekujemy, że w kolejnych latach nasz biznes na rynkach zagranicznych będzie rósł szybciej niż w Polsce, w związku z czym rentowność operacyjna Grupy w 2027 będzie nieco niższa niż aktualnie raportowana” – wskazał też członek zarządu odpowiadający m.in. odpowiada za finanse spółki i relacje inwestorskie, dział prawny, ESG, fuzje i przejęcia Marcin Fojudzki.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews