W ramach Strategii F1R2 zarząd Ferro zaproponował politykę dywidendową, zakładającą rekomendowanie wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 50% zysku netto spółki przy założeniu stabilnej sytuacji rynkowej i finansowej, m.in. relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanego wskaźnika EBITDA analizowanej kwartalnie, na poziomie nieprzekraczającym 2,5x, podała spółka.
„Wypłata dywidendy nie może mieć w ocenie zarządu negatywnego wpływu na dalsze funkcjonowanie i rozwój grupy, a przy rekomendacji podziału zysku brana będzie pod uwagę sytuację finansowa i płynnościowa grupy, istniejące i przyszłe zobowiązania (w tym potencjalne ograniczenia związane z umowami kredytowymi i emisją instrumentów dłużnych), potencjalne projekty inwestycyjne, w tym z obszaru M&A oraz ocena perspektyw grupy kapitałowej w określonych uwarunkowaniach rynkowych” – czytamy w komunikacie.
Cele Grupy Ferro zawarte w Strategii F1 na lata 2019-2023 zostały osiągnięte przed terminem, w związku z czym spółka przyjęła zaktualizowane założenia na lata 2022-2026 (Strategia F1R2 – „F1 Race Two”). Cele finansowe grupy związane z realizacją Strategii F1R2 w perspektywie 2026 roku to: przychody ze sprzedaży sięgające 1 400 mln zł (+69% wobec 2021), skonsolidowana EBITDA sięgająca 193 mln zł (+61% wobec 2021), a zakładany capex to 30 mln zł średniorocznie. Powyższe wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów z obszaru M&A, uwzględnionych w Strategii F1R2.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.
Źródło: ISBnews