Strategia Grupy PZU na lata 2025-2027 zakłada w obszarze zdrowie 1 mld zł inwestycji, zwiększenie przychodów o ponad 60% do ponad 3 mld zł oraz podwojenie wyniku EBITDA, podał ubezpieczyciel.
„Obszar zdrowie: konsekwentnie budujemy pozycję lidera:
Cele strategiczne:
1) Poprawa jakości dla klientów dzięki infrastrukturze technologicznej wyznaczającej najlepsze standardy rynkowe,
2) Poprawa rentowności dzięki efektywnemu modelowi biznesowo-operacyjnemu,
3) Wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach” – czytamy w prezentacji strategii.
PZU zamierza zrealizować te plany poprzez usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w mojePZU oraz rozwój multikanałowości, zwiększenie wykorzystania placówek własnych (docelowo ~60% udziału) oraz zwiększenie udziału produktów FFS w sprzedaży do ok. 20%, wymieniono.
„Cztery filary Strategii Grupy PZU do 2027 roku: […] Rozwój […] oraz inwestować w rynek zdrowotny, cyfryzację i ofertę rozwijaną z partnerami […] 1 mld zł inwestycji w zdrowie” – czytamy dalej w prezentacji.
Jak podał wcześniej ubezpieczyciel, przychody w całym filarze zdrowia po trzech kwartałach br. wyniosły blisko 1,4 mld zł i były wyższe o niemal 19% r/r. Przychody generowane przez placówki wciąż rozwijanej sieci PZU Zdrowie wzrosły w tym czasie o 17,1% r/r (do 595 mln zł), a przychody z ubezpieczeń oraz abonamentów medycznych o 20,3% r/r (do 792 mln zł).
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews