T-Mobile Polska zanotował 453 mln zł zysku EBITDA AL w II kwartale 2021 r. (wzrost o 4,1% r/r) oraz przychody w wysokości 1,58 mld zł (wobec 1,62 mld zł w II kw. ub.r.), przy wzroście przychodów z usług mobilnych o 1,1% r/r, podał operator. Baza klientów w II kw. br. wzrosła o 269 tys. r/r i na koniec czerwca wyniosła 11,29 mln.
W II kw. 2021 r. spółka wypracowała przychody w wysokości 1,58 mld zł, co po wyłączeniu negatywnego efektu przesunięcia niskomarżowych przychodów z międzynarodowych usług tranzytowych do dedykowanych struktur w ramach Grupy DT, oznaczałoby 1,2% wzrostu organicznego (r/r). Oficjalnie operator zaraportował zmianę przychodów o (-) 2,3%, ale należy zauważyć, że od III kwartału 2021 r. podobny efekt nie będzie już występował, podkreśliła spółka.
„Głównym źródłem naszego wzrostu są atrakcyjne oferty z największymi na rynku limitami danych, zawierające pakiety rozrywki oraz dostęp do Internetu FTTH. To podejście doskonale łączy się z naszą najlepszą na rynku siecią, w którą nieprzerwanie intensywnie inwestujemy m.in. poprzez dynamiczne rozwijanie zasięgu piątej generacji. Te dwa czynniki tworzą doskonałą kombinację. Naszą ambicją na 2021 r. jest zapewnienie stabilnego wzrostu EBITDA i osiągamy wyniki zgodne z tym założeniem ” – powiedział prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie
Na koniec drugiego kwartału baza klientów TMobile wzrosła o 269 tys. w skali roku i wyniosła 11,29 mln. Spółka zaobserwowała wzrost bazy klientów zarówno w segmencie abonamentowym, jak i przedpłaconym. W tym samym czasie rosła również liczba klientów FTTH. Średnia miesięczny współczynnik odejść (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się na bardzo niskim poziomie 0,7%.
„W II kw. 2021 r. osiągaliśmy dobre wyniki dzięki koncentracji na zadowoleniu klientów, w połączeniu z długoterminowymi inwestycjami w konwergencję i nowe, wysokomarżowe produkty. Ostatnie kilka kwartałów pokazało, że mocne fundamenty finansowe w tak wymagających czasach pozwalają nam z powodzeniem stawiać czoła rynkowi. Ciągłe reinwestowanie wygenerowanych środków pozwala nam nie tylko utrzymać przewagę technologiczną, ale także pozyskiwać nowych klientów a dla obecnych stawać się prawdziwym „love brandem” – powiedział CFO TMobile Polska Juraj Andras.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, w tym roku TMobile stopniowo wyłącza technologię 3G w paśmie 2100 MHz, uruchamiając sieć LTE na zwolnionych częstotliwościach.
„W miejscach, w których TMobile świadczy usługi 5G, zwolnione częstotliwości mogą być również wykorzystywane na potrzeby technologii LTE i 5G. Dla klientów oznacza to wyższe prędkości przesyłania danych i wyższy komfort korzystania z usług. Widać to wyraźnie w wynikach Speedtest.pl, gdzie T-Mobile zajmował pierwsze miejsce w każdym miesiącu drugiego kwartału ze stale rosnącą średnią prędkością przesyłania danych” – czytamy także.
Spółka przypomniała także, że w II kw. 2021 ogłosiła, że od początku nowego roku wykorzystywać będzie energię pochodzącą z OZE, dostarczaną przez firmę Respect Energy S.A. Strony podpisały dwuletnią umowę, na mocy której operator zakupi prąd produkowany w sposób zeroemisyjny. Poza zakupem energii TMobile rozwija kierunek jej produkcji – między innymi dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych na swoich stacjach bazowych. W II kw. 2021 roku zaprezentowano także Eco Rating – nowy system oznaczania produktów, który umożliwi identyfikację telefonów komórkowych bardziej przyjaznych środowisku, podsumowano w materiale.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.
Źródło: ISBnews