Tarczyński odnotował 101,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 95,62 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 132,42 mln zł wobec 133,13 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 175,03 mln zł wobec 171,86 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 613,78 mln zł w 2022 r. wobec 1 194,46 mln zł rok wcześniej.
„W roku 2022 osiągnęliśmy nadwyżkę EBITDA na poziomie blisko 175 mln zł, o 1,8% wyższą względem roku 2021 pomimo obciążenia wyników Grupy spółki skutkami zdarzenia pożarowego z października 2022 r. Poziom rentowności EBITDA w odniesieniu do wielkości sprzedaży obniżył się z 14,4% w roku 2021 do 10,8% za rok 2022, lecz mimo to głównie ze względu na wzrost skali sprzedaży wypracowaliśmy w roku 2022 zysk netto w kwocie 101,9 mln zł, o blisko 6,3 mln zł poprawiając wynik roku 2021. Zysk przypadający na jedną akcję wyniósł za 2022 rok 8,98 zł” – napisał prezes Jacek Tarczyński w liście dołączonym do raportu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 91,22 mln zł wobec 90,25 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews