Tarczyński odnotował 16,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2020 r. wobec 8,56 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 30,46 mln zł wobec 15,92 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 48,5 mln zł wobec 30,31 mln zł rok wcześniej.
„W okresie 6 miesięcy 2020 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 20,1% i była o 1,9 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2019 roku. Najważniejszym czynnikiem wzrostu marży brutto był niższy koszt surowca – koszty zużycia materiałów i energii w przychodach w pierwszym półroczu 2020 roku (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) wynosiły 61,8%, natomiast w pierwszym półroczu 2019 roku 63,4%” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
„Wynik EBITDA Grupy w analizowanym okresie wyniósł 48 503 tys. zł i był o 18 195 tys. zł wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wyniosła 10,1%. Grupa wypracowała w okresie pierwszych 6 miesięcy 2020 roku 16 768 tys. zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 3,5%” – czytamy dalej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 479,46 mln zł w I półroczu 2020 r. wobec 422,09 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półroczu 2020 r. wyniósł 14,69 mln zł wobec 8,88 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews