Tarczyński odnotował 28,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 35,06 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 36,67 mln zł wobec 46,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 311,62 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 267,84 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 73,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 51,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 863,17 mln zł w porównaniu z 747,31 mln zł rok wcześniej.
„W okresie 9 miesięcy 2021 roku skonsolidowane przychody Grupy Tarczyński wyniosły 863 168 tys. zł i były o 15,5% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2021 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi, wdrożenie nowych asortymentów grupy premium, a także kontynuacja kampanii reklamowej. W okresie 9 miesięcy 2021 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 26,4% i była o 2,8 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Najważniejszym czynnikiem wzrostu marży brutto był niższy koszt surowca – koszty zużycia materiałów i energii w przychodach za 9 miesięcy 2021 roku (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) wynosiły 58,7%, natomiast za 9 miesięcy 2020 roku 69,0%. Ponadto kontynuowano program redukcji kosztów, podwyżki cen sprzedaży, optymalizację procesów oraz poprawę struktury sprzedaży i weryfikację oferty asortymentowej” – czytamy w raporcie.
„Poziom kosztów sprzedaży w omawianym okresie wyniósł 93 725 tys. zł ( zwiększył się o 17,1 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego). W okresie pierwszych 9 miesięcy 2021 roku Grupa Tarczyński prowadziła kampanię reklamową. Koszty kampanii, które obciążyły wynik do końca trzeciego kwartału wyniosły 12 255 tys. zł. Wynik EBITDA grupy w analizowanym okresie wyniósł 130 667 tys. zł i był o 26 449 tys. zł wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wyniosła 15,1%, tj. 1,2 pkt proc. więcej niż za 9 miesięcy 2020 roku. Grupa wypracowała w okresie 9 miesięcy 2021 roku 73 182 tys. zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 8,5%” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 68,21 mln zł wobec 52,93 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews