Trans Polonia odnotował 0,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,19 mln zł wobec 1,7 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3,35 mln zł wobec 5,8 mln zł zysku rok wcześniej.
„Grupa Trans Polonia osiągnęła w okresie 3 miesięcy 2024 r. zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) w wysokości 3 352 tys. zł wobec 5 799 tys. zł w analogicznym okresie 2022 r. Na wynik EBITDA w okresie I kwartału 2024 r. najistotniejszy wpływ miał spadek rentowności operacyjnej, wynikający z ogólnych tendencji na rynku transportu drogowego. Miniony kwartał stał pod znakiem rosnących kosztów prowadzenia działalności transportowej (min. wzrost kosztów myta w Niemczech), nieznajdujących odzwierciedlania we wzrostach stawek transportowych” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54,13 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 51,03 mln zł rok wcześniej.
„Największy wpływ na zwiększenie przychodów Grupy miał wzrost transportu płynnej chemii (+8,5%), który wygenerował w I kwartale 2024 r. 40 461 tys. zł przychodów ze sprzedaży notując jednocześnie udział w przychodach Grupy na poziomie 74,8%. Do obszarów przewożonych produktów, które zanotowały wzrost sprzedaży zaliczyć należy również transport asfaltów (+17,6%) oraz transport LPG (+2,0%). Spadki sprzedaży zanotowały transport płynnych ładunków spożywczych (-8,0%) oraz transport cementów (-5,8%)” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 0,28 mln zł wobec 1,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Trans Polonia to operator transportowo-logistyczny, oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest obecna w kilkunastu krajach Europy, posiada swoje przedstawicielstwa we Francji, Holandii, Hiszpanii i Niemczech. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. W 2023 r. miała 205,5 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews