Unimot planuje przeznaczyć ok. 30% skonsolidowanego zysku netto za 2022 rok na wypłatę dywidendy, poinformował prezes Adam Sikorski.
„Jestem przekonany, że – zgodnie z zapowiedziami – po zamknięciu transakcji przejęcia spółki Lotos Terminale, powrócimy w 2023 roku do wypłaty dywidendy. Będziemy przy tym mieli małą zmianę, bo dotąd opieraliśmy dywidendę na jednostkowym zysku netto, a w związku z coraz większą częścią biznesu realizowaną przez spółki zależne, będziemy chcieli przeznaczać na dywidendę ok. 30% skonsolidowanego zysku netto” – powiedział Sikorski w komentarzu przed czatem inwestorskim na platformie Strefa Inwestorów.
Po trzech kwartałach 2022 r. Unimot odnotował 200,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 50,97 mln zł zysku rok wcześniej.
Z zysku za 2020 rok Unimot wypłacił dywidendę w kwocie 16,15 mln zł, co oznaczało 1,97 zł na akcję. W obecnym roku dywidenda nie została wypłacona, ze względu na transakcję przejęcia spółki Lotos Terminale za 450 mln zł, realizowaną w ramach środków zaradczych Komisji Europejskiej związanych z fuzją PKN Orlen i Grupy Lotos.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
Źródło: ISBnews