Vercom zamierza rekomendować przeznaczanie na dywidendy do 40% zysku netto, jednakże nie zamierza rekomendować dywidendy wcześniej niż wynikająca z podziału zysku za rok obrotowy 2022 roku, podała spółka.
„Z uwagi na planowane działania o charakterze akwizycyjnym, w szczególności wskazane w pkt 4 prospektu, zarząd nie zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy wcześniej niż wynikająca z podziału zysku za rok obrotowy 2022 roku. Ponadto, ostateczna decyzja dotycząca rekomendacji dotyczącej podziały zysku za rok obrotowy 2022 będzie uzależniona od aktualnej sytuacji finansowej i płynnościowej grupy emitenta oraz jej planów inwestycyjnych” – czytamy w prospekcie.
„Docelowo, intencją zarządu jest rekomendowanie wypłaty dywidendy w wysokości do 40% wyniku netto emitenta. Z tym zastrzeżeniem, że decyzja o wypłacie dywidendy jest podejmowania corocznie przez walne zgromadzenie, w oparciu o rekomendację zarządu bazującą na aktualnych możliwościach finansowych spółki oraz jej zapotrzebowaniu na środki finansowe w horyzoncie kolejnych okresów” – czytamy dalej.
8 kwietnia 2021 r. zwyczajne walne zgromadzenie Vercom podjęło uchwałę o podziale zysku netto za rok obrotowy 2020 i przeznaczeniu 15,06 mln zł na dywidendę dla akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 1,05 zł (rok wcześniej dywidenda na akcję wyniosła 0,71 zł).
W 2020 r. odnotował 19,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto (uwzględniając wyniki finansowe Grupy ProfiSMS od daty konsolidacji, tj. 7 października 2020 r.) wobec 14,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 116,6 mln zł wobec 77,9 mln zł. Wyniki pro-forma za 2020 r. (uwzględniające wyniki finansowe Grupy ProfiSMS w 2020 r.) to 23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 143,6 mln zł przychodów.
Oferta publiczna do 4 mln akcji nowej emisji oraz do 1 mln istniejących akcji Vercom rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu w transzy inwestorów instytucjonalnych, podała spółka w prospekcie emisyjnym. Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 45 zł. Oznacza to, że łączna wartość oferty (akcje nowe i sprzedawane) może wynieść nawet 225 mln zł. Debiut giełdowy planowany jest w I połowie maja.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę – za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, komunikatory OTT). Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie.
Źródło: ISBnews