Vercom ocenia, że jest „na dobrej drodze” do utrzymania swojego celu podwajania EBITDA co dwa lata, poinformował CFO spółki Łukasz Szałaśnik.
„Czujemy, że jesteśmy cały czas na dobrej drodze do utrzymania naszego celu związanego z podwajaniem EBITDA co 2 lata” – powiedział Szałaśnik podczas webinaru Strefy Inwestorów.
Według wybranych szacunkowych wyników finansowych za 2023 rok, Vercom wypracował 85,08 mln zł skorygowanego skonsolidowanego zysku EBITDA (wzrost o 54% r/r).
CFO zaznaczył, że Vercom rósł bardzo dynamicznie w ostatnich latach, a „osiągnięta skala działalności z perspektywy lokalnego rynku wydaje się duża”.
„Natomiast my czujemy, że cały czas jesteśmy na początku drogi. Trzeba pamiętać, że nasze mocne wejście na rynek globalny nastąpiło tak naprawdę dopiero w 2022 roku. Dziś mamy prawie 80 tys. płacących klientów. Największe spółki na tym rynku są w stanie obsługiwać 1 mln płacących podmiotów, tak że myślę, iż to pokazuje, że mając bardzo dobry produkt, potencjał rynkowy, który mamy do zagospodarowania cały czas jest po prostu bardzo duży” – dodał Szałaśnik.
Według jego słów, początek bieżącego roku podtrzymuje pozytywne trendy dla Vercom. „W segmencie klientów enterprise bardzo dobrze idzie pozyskiwanie klientów i dosprzedaż, a w segmencie małych i średnich firm początek roku też jest bardzo udany z perspektywy dynamiki pozyskiwania klientów” – wskazał CFO.
Prezes Krzysztof Szyszka dodał ponadto, że bieżący rok upłynie pod znakiem układania grupy po przejęciu czterech spółek w skali międzynarodowej. Pytany o przewidywana gotowość do kolejnego ruchu akwizycyjnego, wskazał na „raczej początek 2025 r. niż przełom roku 2024 i 2025”.
„Chcemy także dynamicznie rozwijać bazę kliencką, bo stabilizuje i dywersyfikuje wzrost. Chcemy także poszerzać, dywersyfikować działalność na kolejne regiony, aby być również dobrze zdywersyfikowani geograficznie” – powiedział Szyszka.
W kwestii dywidendy stwierdził, że powinna być „nominalnie wyższa” niż rok wcześniej, zwłaszcza, że komentując szacunkowe wyniki za 2023 rok podkreślił coraz „większą przestrzeń do akwizycji i wypłaty dywidend”.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews