Vercom odnotowało 18,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 17,59 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 22,95 mln zł wobec 17,16 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 27 mln zł wobec 21 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,91 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 81,1 mln zł rok wcześniej.
„W minionym kwartale spółka kontynuowała dynamiczny wzrost notując bardzo dobre wyniki. Marża brutto wzrosła o 24% r/r do 54 mln zł, skorygowana EBITDA wyniosła 27 mln zł, co oznacza wzrost o 30% r/r, z kolei zysk netto skorygowany o różnice kursowe wzrósł o 37 proc. do 19 mln zł. Wzrosty w II kw. 2024 r. napędzane były m.in. dobrym sentymentem wśród klientów Enterprise, a także skutecznym cross-sellingiem usług” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Na koniec II kw. 2024 r. liczba klientów przekroczyła 87 300, co oznacza wzrost o 19% r/r. Jednocześnie spółka zdecydowała się zwiększyć inwestycje w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, co wkrótce pozwoli udostępnić klientom jeszcze bardziej atrakcyjne usługi i długoterminowo zwiększy potencjał do dalszego wzrostu ARPU, podano także.
„W minionym kwartale odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki, zgodne z planowaną ścieżką wzrostu na 2024 rok. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z rosnącego zainteresowania nowoczesnymi formami komunikacji takimi jak WhatsApp, Viber czy RCS przez naszych klientów, którzy szukają skuteczniejszych metod dotarcia do odbiorców. Tylko w tym kwartale aktywowaliśmy takie usługi dla LPP oraz STS. Dobry sentyment rynkowy oraz skuteczny cross-selling potwierdza znaczący wzrost sprzedaży do powtarzalnej grupy klientów” – skomentował prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
W I poł. 2024 r. spółka miała 34,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 27,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 220,47 mln zł w porównaniu z 155,96 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 37,24 mln zł wobec 25,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews