Vercom odnotował 4,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 4,79 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 12,66 mln zł wobec 6,17 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 16,4 mln zł wobec 9,3 mln zł zysku rok wcześniej.
„Za nami rekordowy – najlepszy w historii kwartał, co jest dowodem, iż przyjęta strategia przynosi zamierzone efekty. Konsekwentnie realizujemy plan globalnej ekspansji oraz ciągłej dywersyfikacji działalność na wielu płaszczyznach, co skutecznie ogranicza naszą zależność od czynników gospodarczych specyficznych dla naszego regionu. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach grupy stanowi już blisko 50%” – powiedział prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
Skokowy wzrost wyników to efekt m.in. konsolidacji wyników przejętej spółki MailerLite, która w III kw. br. odnotowała wzrost przychodów o 41% r/r, dokładając 5,3 mln zł EBITDA do skonsolidowanych wyników, wyjaśniono.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 76,02 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 44,3 mln zł rok wcześniej.
Na przestrzeni ostatniego roku Vercom stał się globalną spółką zwiększając trzykrotnie liczbę klientów do blisko 63 tys. obecnych w 180 krajach, z czego głównym rynkiem zagranicznym są Stany Zjednoczone. Spółka posiada również zespół ponad 300 pracowników w 30 lokalizacjach na całym świecie.
„Po zakończeniu rocznego okresu wymagających prac nad realizacją przejęć zapowiadanych w ramach IPO, ponownie skupiamy się na rozwoju organicznym oraz integracji przejętych spółek. Intensywnie pracujemy nad przygotowaniem nowych usług dopasowanych do potrzeb klientów na międzynarodowym rynku. Chcemy wykorzystać potencjał sprzedaży usług w modelu self-service, aby jeszcze skuteczniej skalować nasz biznes globalnie, docierając przy tym do coraz szerszego grona klientów, w tym małych i średnich firm oraz prywatnych przedsiębiorców, dynamicznie zwiększając bazę klientów” – dodał prezes.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 15,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 16,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 178,94 mln zł w porównaniu z 122,45 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 18,56 mln zł wobec 13,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews