Vercom odnotował 5,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w II kw. 2021 r. wobec 4,17 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 7,33 mln zł wobec 5,17 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 39,63 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 27,33 mln zł rok wcześniej.
W I-II kw. 2021 r. spółka miała 11,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 8,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 78,15 mln zł w porównaniu z 50,36 mln zł rok wcześniej.
„Nasze przychody wzrosły o ponad 44% r/r do 39,6 mln zł. Podobną dynamikę odnotowaliśmy na poziomach zyskowności. Skorygowana EBITDA urosła o 47% r/r osiągając wartość 8,7 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 36% do 5,7 mln zł. Warto podkreślić, iż wyniki w II kw. 2021 r. charakteryzują się wysoką bazą. Miniony rok charakteryzował się zwiększonym wolumenem wysyłek, będącym wynikiem ogromnej potrzeby komunikacji naszych klientów wynikającą z szybkiego wprowadzenia kolejnych restrykcji, w szczególności ograniczeń w handlu stacjonarnym” – napisał prezes Krzysztof Szyszka w komentarzu do wyników.
Prezes przypomniał, że spółka w ostatnim czasie zakupiła 100% udziałów w spółce FreshMail, a także kupiła 67,42% udziałów w spółce PushPushGo.
„W najbliższym czasie absolutnie nie zamierzamy zwalniać tempa, a do połowy 2022 r. planujemy przeznaczyć na akwizycje jeszcze ponad 200 mln zł, tym samym aktywnie konsolidując rynek jednokanałowych firm” – dodał prezes.
W II kw. Vercom zwiększył liczbę klientów o 39% r/r do blisko 12 tysięcy. Uwzględniając dodatkowo 6,5 tys. klientów spółki Freshmail, która to inwestycja miała miejsce w III kw., Grupa Vercom w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę obsługiwanych klientów. FreshMail współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino, podano w osobnym komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021 r. wyniósł 11,21 mln zł wobec 9,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę – za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, komunikatory OTT). Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews