Vercom odnotował 9,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 6,63 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 13,97 mln zł wobec 6,83 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA operacyjna sięgnęła +17,47 mln zł wobec 8,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,86 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 49,5 mln zł rok wcześniej.
„Pierwszy kwartał 2023 roku był dla Vercomu rekordowy pod kątem wyników finansowych. Dzięki skokowemu zwiększeniu bazy klientów spółka zanotowała 145-proc. wzrost r/r marży brutto osiągając poziom 40,3 mln zł. Spółka chwali się też wzrostem marży brutto ze sprzedaży o 21 pkt proc. r/r za, który odpowiada zwiększenie udziału wysokomarżowych, szybko rosnących usług. Dzięki rosnącej efektywności operacyjnej marża EBITDA poprawiła się o ok. 5 pkt proc. r/r, co w połączeniu z wysoką dynamiką przychodów przełożyło się na dwukrotny wzrost EBITDA do 17,6 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Vercom podkreśla, że systematycznie rozwija swoją działalność na międzynarodowym rynku. W minionym kwartale grupa pozyskała blisko 5 tysięcy nowych klientów, głównie z atrakcyjnych rynków Stanów Zjednoczonych oraz Europy Zachodniej. Łączna liczba płacących klientów przekroczyła 70 tysięcy, a liczba klientów na pakietach freemium to już blisko 2 mln. Dzięki temu biznes Vercomu jest obecnie bardziej zdywersyfikowany niż kiedykolwiek wcześniej, o czym świadczy chociażby udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Grupy, który osiągnął rekordowe 58%, podano także.
Vercom skupia się obecnie na integracji przejętych spółek oraz realizacji kluczowych inicjatyw rozwojowych, których celem jest przyspieszenie wzrostu na globalnym rynku.
„W I kw. 2023 r. uruchomiliśmy pilotażowy dostęp do nowej platformy MessageFlow przeznaczonej dla klientów mid-market. Dzięki angielskiej lokalizacji językowej pozwoli ona jeszcze skuteczniej pozyskiwać klientów zagranicznych. Jednocześnie pracujemy nad integracją produktów przeznaczonych dla klientów SME, wykorzystując w tym celu potencjał marki MailerLite. To dla nas bardzo intensywny czas, w którym chcemy dobrze przygotować się do dalszego dynamicznego rozwoju w kolejnych latach” – powiedział prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 6,05 mln zł wobec 3,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews