Vercom odnotował trzycyfrowy wzrost przychodów i marż w 2022 r., w którym dokonał przejęcia spółki MailerLite, poinformował ISBnews.TV prezes Vercom Krzysztof Szyszka.
„Dla spółki Vercom rok 2022 był rokiem rekordowym. Z jednej strony, nasze przychody i marże przyrosły w sposób trzycyfrowy, z drugiej strony – zakończyliśmy też proces przeprowadzenia największej w Polsce akwizycji spółki zagranicznej” – powiedział Szyszka w rozmowie z ISBnews.TV podczas International Investor Day, którego agencja ISBnews jest patronem medialnym.
„Spółka Vercom w 2022 r. przejęła globalnego gracza na rynku rozwiązań e-marketingowych – spółkę MailerLite. Kwota transakcji to prawie 340 mln zł. Dzięki tej transakcji udało nam się przeskalować działalność spółki Vercom na rynki globalne. Dzisiaj obsługujemy łącznie ponad 63 tys. klientów biznesowych w 180 krajach” – dodał prezes.
W samym III kw. 2022 r. marża brutto Vercom wzrosła blisko 3-krotnie do 36 mln zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się o 76% r/r do przeszło 16 mln zł, zaś przychody wzrosły o 72% r/r do 76 mln. Jak wyjaśniała spółka, skokowy wzrost wyników to efekt m.in. konsolidacji wyników przejętej spółki MailerLite, która w III kw. 2022 r. odnotowała wzrost przychodów o 41% r/r, dokładając 5,3 mln zł EBITDA do skonsolidowanych wyników Vercom.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews