Vercom przygotowuje się do kolejnej transakcji przejęcia, którą planuje zrealizować w 2025 r., poinformował ISBtech prezes Krzysztof Szyszka. Spółka ocenia, że na realizację tego celu może przeznaczyć ok. 500 mln zł ze środków własnych oraz kredytów bankowych, dodał.
„Przygotowujemy się do kolejnej transakcji przejęcia, którą planujemy zrealizować w 2025 r. Dzięki rosnącym przepływom pieniężnym oraz niskiemu poziomowi zadłużenia na realizację tego celu możemy przeznaczyć ok. 500 mln zł finansowane ze środków własnych oraz kredytów bankowych. Nasze doświadczenie o obszarze fuzji i przejęć poparte przejęciem globalnej spółki MailerLite otwiera nam szerokie możliwości dotarcia do dużych międzynarodowych biznesów” – powiedział ISBtech Szyszka.
Wskazał, że w bieżącym roku spółka może pochwalić się zdrowym, dynamicznym wzrostem organicznym na poziomie ok. 30% opartym na pozyskiwaniu nowych klientów oraz skutecznej dosprzedaży usług.
„Pomimo rosnącej skali działalności, widzimy duży potencjał do utrzymania wysokiego tempa wzrostu w kolejnych latach. Warto podkreślić doskonałe perspektywy rozwoju technologii RCS, która w tym roku przebojem weszła na rynek komunikacji elektronicznej, otwierając przed nami szanse na dodatkowe marże i poszerzając nasze portfolio produktowe o kolejny kanał komunikacji. Według prognoz, globalny rynek RCS może w najbliższych latach wzrosnąć blisko dziesięciokrotnie, osiągając wartość 2,8 mld USD. Jednocześnie inwestujemy znaczące środki w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI), co powinno przełożyć się na jeszcze większą skuteczność naszych usług oraz ich atrakcyjność dla klientów” – wymienił prezes.
Jednocześnie zaznaczył, że Vercom prowadzi biznes od ponad 20 lat i w tym czasie doświadczył wielu wyzwań, takich jak kryzysy gospodarcze, światowa pandemia czy też niepokoje społeczne wynikające z napiętej sytuacji geopolitycznej.
„Te wydarzenia pokazały, że nasza firma jest odporna na zawirowania dzięki wielopoziomowej dywersyfikacji działalności. Warto przypomnieć, że aktualnie świadczymy usługi dla ponad 90 tysięcy klientów na 180 rynkach. Dla mniejszych graczy na rynku wyzwaniem może być rosnąca konkurencja oraz bariera w postaci innowacyjnych rozwiązań” – podsumował Szyszka.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews