VRG odnotowało 20,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 31,96 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 15,82 mln zł wobec 11,91 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 10,72 mln zł wobec 17,4 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 172,1 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 197,47 mln zł rok wcześniej.
„Decydujący wpływ na wyniki finansowe grupy w I kwartale 2021 roku miało wydanie w dniu 21 grudnia 2020 roku oraz 19 marca 2021 roku przez Radę Ministrów rozporządzeń w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii nakładające ograniczenia w działaniu obiektów handlowych, o powierzchni sprzedaży powyżej 2 000 mkw. Regulacja ta spowodowała że od 2 do 31 stycznia 2021 roku oraz od 20 do 31 marca 2021 roku kiedy funkcjonowała niewielka liczba salonów stacjonarnych grupy” – czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej w okresie pierwszego kwartału 2021 roku wyniosły 172,1 mln zł i były o 25,4 mln zł (-13%) niższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W segmencie jubilerskim grupa zanotowała wzrost sprzedaży o 16%, w segmencie odzieżowym spadek o 30%.
„Na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zmniejszyła się do 52,5 tys. m2 czyli 2,3% r/r. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 3,2% natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok.1,7%” – czytamy dalej.
Na koniec pierwszego kwartału 2021 roku grupa kapitałowa posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 561 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler, W.Kruk.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2021 r. wyniosła 23,55 mln zł wobec 21,61 mln zł straty rok wcześniej.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews