Grupa VRG planuje w tym roku nakłady inwestycyjne w kwocie 42 mln zł oraz zwiększenie powierzchni w segmencie odzieżowym i jubilerskim o 4% r/r, podała spółka.
„Zaplanowane na rok bieżący nakłady inwestycyjne Grupy VRG w kwocie 42 mln zł w istotnej części przeznaczone zostaną na otwarcia nowych lokalizacji, modernizację istniejących salonów oraz wdrożenie sprawdzonych na rynku technologii informatycznych wpierających procesy alokacji i replenishmentu towarów” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
„W zakresie planów otwarć Grupa planuje wzrost powierzchni w obu segmentach (o 4% r/r). W segmencie odzieżowym nastąpi dalsza optymalizacja sieci pod kątem liczby sklepów, przy równoczesnym otwarciu sklepów o większej powierzchni sprzedażowej (zwiększenie powierzchni o 4%). Jednocześnie planowany jest dalszy stabilny wzrost wielkości sieci w segmencie jubilerskim dzięki otwarciu nowych salonów własnych i franczyzowych (zwiększenie powierzchni o 7% r/r)” – czytamy dalej.
W tym roku grupa planuje uruchomienie pierwszego salonu w nowym formacie marki Vistula o powierzchni około 300 m2, którego koncepcja podporządkowana będzie atrakcyjnej dla klienta prezentacji kolekcji męskiej i rozwijającej się kolekcji damskiej tej marki, zapowiedziano także.
Grupa kapitałowa na dzień sporządzenia raportu posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 534 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk. Spośród funkcjonujących salonów grupa jest właścicielem tylko 1 lokalizacji.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł.
Źródło: ISBnews