Wittchen miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1% r/r, podała spółka. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1% r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9% r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3%), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2%), zaś B2B 55,1 mln zł (-10% r/r).
„W ostatnim kwartale roku, kluczowym dla handlu detalicznego, obserwowaliśmy poprawę w porównaniu z trzecim kwartałem, jeśli chodzi o zachowania zakupowe konsumentów, zarówno w Polsce, jak i większości pozostałych krajów, gdzie jesteśmy obecni z naszymi salonami. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w Rumunii, Słowacji, Niemczech i Austrii. Uruchomione przez nas w 2024 roku zagraniczne salony osiągają satysfakcjonujące rezultaty. Wciąż mierzymy się natomiast z wyzwaniami związanymi ze sprzedażą na platformach marketplace. Tak jak już informowaliśmy, intensywnie pracujemy nad poprawą modelu współpracy z największymi platformami sprzedażowymi oraz nad wzmocnieniem sprzedaży online we własnych sklepach internetowych” – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
W 2024 roku Grupa Wittchen uruchomiła dwa nowe salony w Austrii, dwa kolejne salony w Rumunii (łącznie w tym kraju ma już trzy sklepy pełniące rolę showroom’ów) oraz jeden salon w Niemczech. Miniony rok był również pierwszym pełnym okresem funkcjonowania salonu marki Wittchen w Słowacji, gdzie pod koniec listopada ubiegłego roku uruchomiony został również sklep on-line, przypomniano.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews