Wojas odnotował 4,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 2,04 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 8,04 mln zł wobec 4,97 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 292,8 mln zł w 2019 r. wobec 237,78 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 1,25 mln zł wobec 5,04 mln zł zysku rok wcześniej.
„W 2020 roku marka Wojas i firma Wojas świętują swoje 30-lecie. Ta rocznica została brutalnie przerwana przez wybuch pandemii koronawirusa SARS-COV- 2 i związany z nią lockdown gospodarki i naszych sklepów w centrach handlowych. Ten cios Grupa Wojas S.A. odczuła i będzie jeszcze odczuwać długo. Okres lockdownu był też okresem próby dla spółki Wojas S.A. i Bartek S.A., który uważam, iż jako organizacje zdaliśmy dobrze. Obecne wyzwania to z poziomu makro powrót klientów do centrów handlowych a z poziomu mikro dopasowanie naszych kosztów najmu i funkcjonowania sklepów do realizowanych przez nas obrotów ze sprzedaży. W dalszym okresie chcemy jeszcze mocniej postawić na sprzedaż online i promocję marek oraz na DNA firmy, czyli polski produkt o wręcz legendarnej jakości, modnym design i z aspektami zdrowotnymi dla naszych klientów. Tym celom z pasją będziemy oddawać się przez najbliższe miesiące” – napisał prezes Wiesław Wojas w piśmie dołączonym do raportu.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.
Źródło: ISBnews