Pepco Group podtrzymało prognozę kilkunastoprocentowego wzrostu wyniku EBITDA w całym roku obrotowym 2023 (rozpoczętym w październiku 2022), co byłoby zgodne z efektami osiągniętymi w I kwartale, podała spółka.
„Zakładając, że otoczenie makroekonomiczne będzie funkcjonować zgodnie z naszymi oczekiwaniami, jesteśmy na dobrej drodze by w kolejnym roku osiągnąć rezultaty spójne z dotychczasowymi, z wyższym celem otwarć nowych sklepów i solidną bazą dla wyników LFL dla Pepco, Poundland i Dealz Polska. Sądzimy, że wzrost wyniku EBITDA (według MSSF16) w roku obrotowym 2023, przy założeniu stałych kursów walutowych, będzie kilkunastoprocentowy. Byłoby to zgodne z efektami osiągniętymi w I kwartale” – czytamy w komunikacie.
W I kwartale (październik-grudzień 2022) we wszystkich markach grupy, po bardzo udanym okresie świątecznym, odnotowano rekordowe dzienne wyniki sprzedaży, przewyższające wynikami średnią dla szerokiego rynku, podkreślono w informacji.
„W I kwartale kontynuowaliśmy realizację programu przyspieszonej ekspansji sklepów, który jest najważniejszym czynnikiem budowania wartości grupy. Planujemy przyspieszyć liczbę otwarć w ciągu roku i pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu jakim jest uruchomienie 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023:
• Grupa Pepco: 105 nowych sklepów netto otwartych w pierwszym kwartale, w tym na nowym rynku, w Grecji, gdzie w październiku 2022 roku uruchomiliśmy placówki Pepco i obecnie mamy 8 sklepów, które osiągają dobre wyniki.
• Pepco: 100 nowych otwarć sklepów w I kwartale, w tym 15 w Hiszpanii, które zostały przekształcone ze sklepów Dealz w placówki Pepco.
• Grupa Poundland: łączny wzrost liczby sklepów o 5, przy czym otwarto 25 nowych sklepów, z czego większość to sklepy Dealz w Polsce; natomiast 20 sklepów Dealz w Hiszpanii zostało zamkniętych i przekształconych w placówki Pepco (z czego 5 nie zostało jeszcze uruchomionych na koniec kwartału)” – czytamy dalej w komunikacie.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews