x-kom sfinalizował przejęcie 51% udziałów sieci sklepów Neonet, która dzięki temu stała się częścią grupy x-kom, podała spółka. Konsolidacja pozwoli na dalszą restrukturyzację oraz odbudowę marki Neonet, podkreślono.
„Warunki umowy inwestycyjnej zostały spełnione, w tym uzyskanie niezbędnych zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Neonetu” – czytamy w komunikacie.
„Docelowo, w ramach całej grupy, będziemy dążyć do synergii, m.in. w obszarze polityki zakupowej, obsługi zamówień oraz newralgicznych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania biznesu, obszarów front i back office. Te działania mają na celu poprawę warunków handlowych i zwiększenie konkurencyjności obu marek” – czytamy dalej.
Dzięki temu możliwe będzie efektywniejsze zarządzanie ofertą i sprzedażą, a także obniżenie kosztów operacyjnych, zapowiedziano.
„Naturalnym kierunkiem rozwoju Neonetu będzie rozbudowa oferty IT i GSM zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, co stanie się możliwe dzięki know-how x-komu” – podkreślono.
Dodatkowo członkowie zarządu x-komu mogą teraz zasiadać w zarządzie Neonetu, mając decydujący wpływ na kierunek jego rozwoju. Wybrani menedżerowie będą mogli jednocześnie zarządzać połączonymi zespołami obu spółek, co ułatwi wymianę wiedzy i dostosowanie oferty do oczekiwań klientów.
„W najbliższych miesiącach skupimy się na zwiększeniu udziału w sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Wierzymy, że powyższe działania – wykorzystanie najlepszych rozwiązań, jakie mamy sobie nawzajem do zaoferowania oraz ścisła współpraca połączonych zespołów przywrócą rentowność i siłę marki Neonet w ciągu najbliższych miesięcy” – podsumowano w materiale.
W październiku 2024 r. x-kom i Neonet podali, że podpisali umowę inwestycyjną, która przewiduje docelowe przejęcie Neonetu przez x-kom, po uprzednim uzyskaniu niezbędnych zgód antymonopolowych, zatwierdzeniu układu z wierzycielami Neonetu i spełnieniu pozostałych jej warunków.
x-kom jest liderem w branży sprzedaży detalicznej komputerów oraz urządzeń elektroniki użytkowej w Polsce. Pierwszy sklep otworzyła 22 lata temu, a obecnie ma sieć 26 własnych salonów stacjonarnych, które są zlokalizowane w dużych miastach. Prowadzi też platformę e-commerce www.x-kom.pl.
Neonet to jedna z największych polskich sieci stacjonarnych sklepów oraz sklep e-commerce, specjalizuje się w sprzedaży produktów z branż RTV, AGD oraz multimediów. Jest obecna na rynku od ponad 20 lat i dysponuje siecią 200 salonów zlokalizowanych w średnich i mniejszych miastach Polski.
Źródło: ISBnews