X-Trade Brokers odnotowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 79,49 mln zł wobec 17,97 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 81,32 mln zł wobec 19,77 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej (razem) sięgnęły 139,63 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 60,95 mln zł rok wcześniej.
„W III kwartale 2020 r. XTB odnotowało wzrost przychodów z 61 mln zł do 139,6 mln zł, tj. o 129,1% r/r. Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom były stale rosnąca baza klientów przekładająca się na wzrost wolumenu zawartych transakcji wyrażonego w lotach oraz wyższa r/r zmienność na rynkach finansowych i towarowych. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi wyniósł 760,4 tys. lotów (III kwartał 2019: 423,3 tys. lotów) a rentowność na lota 184 zł (III kwartał 2019: 144 zł)” – czytamy w raporcie.
W III kwartale 2020 r. grupa pozyskała 21 178 nowych klientów wobec 10 042 rok wcześniej.
„To efekt kontynuowania zoptymalizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, większej penetracji rynków już istniejących, sukcesywnego wprowadzania do oferty nowych produktów oraz ekspansji na nowe rynki geograficzne. Analogicznie do liczby nowych klientów w grupie istotnie wzrosła także liczba aktywnych klientów (wzrost z 28 136 do 55 760, tj. o 98,2% r/r)” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2020 r. spółka miała 361,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z działalności operacyjnej (razem) w wysokości 657,79 mln zł w porównaniu z 149,73 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 465,05 mln zł wobec 28,2 mln zł rok wcześniej.
„Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho i planuje zbliżyć się w kolejnych okresach do możliwości powtarzalnego pozyskiwania 30 tys. klientów kwartalnie. W szczególności ambicją zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 r. około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 r. średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W następstwie realizowanych działań, w okresie od 1 do 31 października br. grupa pozyskała łącznie 11,4 tys. nowych klientów” – napisano także w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 380,48 mln zł wobec 20,17 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.
Źródło: ISBnews